Dodaj publikację
Autor
Dorota Stańczak, Iwona Górska
Data publikacji
2009-03-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
241

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia zintegrowane dla klas I-III przewidziane na 3-4 godziny lekcyjne realizowane pierwszego dnia wiosny. To zabawa połączona ze zdobywaniem i utrwalaniem wiedzy o otaczającej przyrodzie. Opracowanie: Dorota Stańczak, Iwona Górska
 Pobierz (doc, 37,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klas I – III pod hasłem: „Wiosna tuż, tuż”

1. Powitanie
2. Przedstawienie o tematyce wiosennej (dowolny scenariusz)
3. Nauka piosenki pt. „ Wiosna już” (lub innej) jako przerywnik muzyczny
4. Poszukiwanie ukrytych w klasach zaszyfrowanych haseł dotyczących wiosny.
5. Rozszyfrowanie haseł.
6. Przerywnik muzyczny
7. Malowanie plakatów o tematyce związanej z rozszyfrowanym hasłem (praca w grupach), rozwieszenie prac na korytarzu szkolnym.
8. Przerywnik muzyczny
9. Wyjście na boisko, palenie marzanny.

Zaszyfrowane hasła:

πρζψροδα

βυδζ≠χα σι⎢ δο

↵ψχια

ποωραχαϕ≠χε ζ

πο≥υδνια βοχιανψ

π≠χζκι λιστκ⌠ω να

δρζεωαχη

πορα ζακ≥αδανια

πτασιχη γνιαζδ

βυδζ≠χε σι⎢ ζε σνυ

ζιμοωεγο ζωιερζ⎢τα

πρζεβι?νιεγι κροκυσψ

ζαωιλχε πρζψλασζχζκι

ναϕπι⎢κνιεϕσζα πορα

ροκυ

βαζιε να ωιερζβαχη

ποραννε ?πιεωψ

πτακ⌠ω

γρζεϕ≠χε σ≥ονεχζκο

ι ζιελενιεϕ≠χα

τραωκα

ζαβαωψ να ?ωιε↵ψμ

ποωιετρζυ

ωιελκιε σπρζ≠τανιε

ω ογρ⌠δκαχη

ωι⎢χεϕ ραδο?χι ι

ενεργιι

φρυωαϕ≠χε βαρωνε

μοτψλε

KOD DO SZYFRU:

α ≠ β χ ⎛ δ ε ⎢ φ γ η ι ϕ κ
a ą b c ć d e ę f g h i j k

λ ≥ μ ν 〉 ο ⌠ π ρ σ ? τ υ ω
l ł m n ń o ó p r s ś t u w

ψ ζ ? ↵

y z ź ż

Hasła, jakie powinny powstać dzieciom po rozszyfrowaniu:

Przyroda budząca się do życia
Powracające z południa bociany
Pączki listków na drzewach
Pora zakładania ptasich gniazd
Budzące się ze snu zimowego zwierzęta
Przebiśniegi, krokusy, zawilce, przylaszczki
Najpiękniejsza pora roku
Bazie na wierzbach
Poranne śpiewy ptaków
Grzejące słoneczko i zieleniejąca trawka
Zabawy na świeżym powietrzu
Wielkie sprzątanie w ogródkach
Więcej radości i energii
Fruwające barwne motyle

Dorota Stańczak, Iwona Górska
n-lki kształcenia zintegrowanego