Dodaj publikację
Autor
Anna Makuch
Data publikacji
2009-03-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
141

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to plan wynikowy przedmiotu technika kl. IV dla uczniów z obnizonym progiem wymagań edukacyjnych.
 Pobierz (doc, 92,5 KB)

Podgląd treści

Waldemar Czyżewski. Technika i wychowanie komunikacyjne dla szkoły podstawowej, zeszyt ćwiczeń, część I
KLASA IV

Plan wynikowy dla uczniów z obniżonym progiem wymagań edukacyjnych
DKW-4014-292/99

Ścieżki edukacyjne:
EZ – edukacja prozdrowotna
EEk – edukacja ekologiczna

| | | | |
| | |Liczba godzin |Wymagania podstawowe |
|Lp. |Temat lekcji | | |
| | | | |
| | | |Uczeń: |
|1 |Regulamin pracowni. Przepisy bhp obowiązujące na lekcji |1 |podaje numery alarmowe, w tym numer służb zintegrowanych |
| | | |wskazuje miejsce (w klasie, w szkole), w którym znajduje się apteczka pierwszej pomocy |
| |EZ | |wymienia podstawowe środki opatrunkowe znajdujące się w apteczce pierwszej pomocy |
| | | | |
|2 |Instrukcje przeciwpożarowa |1 |podaje numer straży pożarnej |
| |i ewakuacyjna | |wymienia zagrożenia, które może spowodować pożar |
| | | |wskazuje miejsce w szkole, w którym znajdują się instrukcje przeciwpożarowa i ewakuacyjna |
| |EZ | | |
| | | | |
|3 |Znaczenie kształtu, barw |1 |wymienia rodzaje znaków bhp |
| |i treści znaków bhp | |wymienia miejsca w szkole, w których znajdują się znaki bhp |
| | | |wyjaśnia znaczenie znaków bhp |
| |EZ | | |
| | | | |
|4 |Znaczenie znaków informacyjnych |1 |wymienia miejsca w szkole, w których znajdują się znaki informacyjne |
| | | | |
|5 |Rysowanie i wymiarowanie przedmiotu – rysunek techniczny |2 |wyjaśnia różnicę między rysunkiem plastycznym a rysunkiem technicznym |
| | | |rozróżnia i nazywa rodzaje rzutów prostokątnych |
| | | |stosuje znaki wymiarowe |
| | | | |
|6 |Papier – otrzymywanie |1 |wymienia surowce służące do produkcji papieru |
| |i badanie właściwości | |omawia sposób otrzymywania papieru |
| | | |wymienia rodzaje materiałów papierniczych i ich zastosowanie |
| |EEk | | |
| | | | |
|7 |Wycinanie, formowanie |3–4 |dobiera narzędzia i sposób połączenia części makiety |
| |i sklejanie części makiety | |prawidłowo zagina i klei części makiety |
| | | |przestrzega zasad bhp podczas wykonywania makiety |
| | | | |
|8 |Zagrożenia lasów. |2 |rozróżnia drzewa liściaste i iglaste |
| |Plakat ..Ochrona lasów” | |wyjaśnia różnicę między drzewem a drewnem |
| | | |wymienia zawody związane z lasem i pozyskiwaniem drewna |
| |EEk | | |
| | |2 | |
|9 |Pozyskiwanie drewna, otrzymywanie materiałów | |wymienia najczęściej spotykane gatunki drewna i materiałów drewnopodobnych |
| |drewnopodobnych | |wyjaśnia różnicę między drewnem a materiałem drewnopochodnym |
| | | |wymienia substancje używane do produkcji materiałów drewnopochodnych; omawia sposoby suszenia |
| |EEk | |drewna |
| | | | |
|11 |Połączenia elementów drewnianych. |1 |wymienia rodzaje połączeń elementów drewnianych |
| |Budowa i zasada działania wiertarki ręcznej | |podaje nazwy elementów wiertarki ręcznej |
| | | |wyjaśnia, na czym polega konserwacja wiertarki |
| | | | |
|12 |Otrzymywanie tworzyw sztucznych. |1 |wymienia tworzywa sztuczne poznane na lekcji |
| |Badanie właściwości tworzyw sztucznych. | |wymienia substancje używane do produkcji tworzyw sztucznych |
| | | |wyjaśnia, co to znaczy, że tworzywa sztuczne są toksyczne |
| |EEk | | |
| | | | |
|13 |Zalety i wady tworzyw sztucznych |1 |wymienia przykłady wyrobów z tworzyw sztucznych |
| | | |wyjaśnia, w jaki sposób składuje się i unieszkodliwia odpady (tworzywa sztuczne) |
| | | | |
|14 |Otrzymywanie materiałów włókienniczych. |1 |wymienia surowce do wyrobu tkanin i dzianin |
| |Badanie właściwości tych materiałów | |wymienia włókna pochodzenia naturalnego i włókna pochodzenia ...