Dodaj publikację
Autor
Ewa Dragan
Data publikacji
2009-03-26
Średnia ocena
3,00
Pobrań
317

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Praca zawiera sukcesy i umiejętności ucznia z autyzmem, który ukończył drugą klasę gimnazjum. Opinę o uczniu napisałam na potrzeby Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej podsumowując pracę z nim w roku szkolnym 2007/08.
 Pobierz (doc, 36,5 KB)

Podgląd treści


Ewa Dragan Wilczyce, 18 czerwca 2008r
Zespół Szkół
Gimnazjum w Wilczycach

Opinia nauczyciela nauczania indywidualnego ucznia z autyzmem po klasie drugiej gimnazjum.

Łukasz R. jest dzieckiem autystycznym, nie mówi, komunikuje się pozawerbalnie, potrafi napisać swoje dane osobowe (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania). W roku szkolnym 2007/2008 nauczany był indywidualnie w domu i ukończył klasę drugą w Zespole Szkół Gimnazjum w Wilczycach. W trakcie nauki utrwalano i rozwijano posiadane przez niego wiadomości i umiejętności na gruncie poznawczym, ruchowym i emocjonalno – społecznym oraz wzbogacano jego wiedzę ogólną poprzez realizowanie minimum podstawy programowej dla klasy drugiej gimnazjum.
Łukasz jest raczej dzieckiem spokojnym, lecz jeśli nie chce wykonywać poleceń nauczyciela, często wtedy przejawia zachowanie autoagresywne: mocno bije się po głowie, zagryza palce i dłonie do krwi, albo głośno krzyczy. Bardzo trudno jest go uspokoić. Takie zachowanie szczególnie utrudnia pracę i kontakt nauczyciela z uczniem.
SUKCESY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA:
• sygnalizuje potrzeby fizjologiczne
• bierze udział w niektórych zabawach ruchowych inicjowanych przez nauczyciela
• manipuluje przedmiotami, odtwarza proste ruchy wspólnie z nauczycielem, naśladuje niektóre ruchy
• samodzielnie posługuje się długopisem, kredką, pędzlem, zna przeznaczenie narzędzi plastycznych, zna kolory, ale niechętnie maluje, nie dobiera kolorów, nie maluje w wyznaczonych konturach
• nawiązuje dobry kontakt wzrokowy, ma wykształconą reakcję na własne imię, wdrażane i rozwijane są potrzeby pochwały za dobrze wykonane zadanie i prawidłową reakcję na bodziec
• dostrzega zmiany w obrazach, porównuje je, wyszukuje różnice
• rozróżnia dźwięki dochodzące z otoczenia, dopasowuje dźwięk do przedmiotu
• grupuje takie same elementy
• sprawność manualna wymaga ciągłej pracy usprawniającej
• rozróżnia pory roku, dostrzega elementy różniące je, potrafi przyporządkować charakterystyczne cechy do właściwej pory roku
• potrafi wyodrębnić, wskazać podstawowe figury geometryczne, dopasować nazwę do figury geometrycznej
• rozumie i prawidłowo wykonuje ćwiczenia z zakresu orientacji przestrzennej, rozumie pojęcia: góra, dół, na, pod, lewa, prawa
• uwagę koncentruje na krótki czas, niechętnie bierze udział w zajęciach wymagających dłuższego czasu koncentracji uwagi, wymaga indywidualnego wsparcia ze strony nauczyciela, częstych zachęt i przypominania o przestrzeganiu określonych zasad
• rozróżnia cyfry, potrafi dobrać cyfry do ilości elementów, potrafi prawidłowo zastosować znaki matematyczne: =, +, -, : , . , < , > ; rozwiązuje typowe zadania matematyczne w zbiorze liczb naturalnych oraz prawidłowo wykonuje działania na liczbach naturalnych w zakresie 1000
• rozróżnia litery, dobrze pisze na komputerze, buduje krótkie i proste zdania, prawidłowo dobiera podpis do obrazka
• mowa nie jest rozwinięta, występują próby wypowiedzi liter i sylab, lecz są to wypowiedzi bezdźwięczne i mało zrozumiałe
Dalsza praca z Łukaszem w klasie trzeciej gimnazjum będzie obejmować:
• wdrażanie do lepszej koncentracji uwagi, wydłużanie czasu efektywnej ...