Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZABAWY ZE SKAKANKĄ LUB LINĄ
1. Bieg z przeszkodami.
Skakanki rozkładamy na podłodze w prostej linii. Dzieci traktują je jako przeszkody, które należy przeskoczyć lub obiec dookoła. Wybór techniki zależy od nich samych.
2. Skok przez rów.
Dwie skakanki kładziemy obok siebie, by między nimi powstał rów. Rowy powinny mieć różną szerokość. Dzieciom mówimy: wyobraźcie sobie, że to są rowy z wodą, które chcecie przeskoczyć; wyszukajcie sobie taki rów, który wydaje się wam możliwy do przeskoczenia. Wąskie da się pokonać obiema stopami równocześnie, szersze trzeba przeskoczyć z rozbiegu wybijając się jedną nogą.
3. Figury.
Przy pomocy skakanek można na podłodze układać różne figury (koła, trójkąty, czworokąty, serca, domki, ślimaki, litery itp.). jedno z dzieci układa figurę, inne starają się wykonać podobną. Jeśli pozwoli na to zdolność koncentracji dzieci, mogą próbować z zamkniętymi oczami wymacać dłonią i ustalić co ułożyli inni, np. koło lub czworokąt.
4. Noszenie liny.
Czy można chwycić skakankę bosymi palcami u nóg?. Spróbujcie ustalić, jak wziąć ją stopami, by nie wypadła wam nawet podczas skakania po sali.
Zanieście wszystkie skakanki do dużej skrzyni używając, o ile to możliwe tylko palcami u stóp.
5. Akrobacje na linie.
Na podłodze kładziemy rozciągniętą długą linę. Dzieci będą akrobatami cyrkowymi. Które jednak najpierw muszą uczęszczać do szkoły cyrkowej i próbują boso balansować na linie.
Żeby jednak artyści mogli osiągnąć całkowitą pewność, od czasu do czasu balansują z zamkniętymi oczami i musza się orientować, kiedy będzie koniec liny.
Można także odważyć się na pewną sztuczkę techniczną: wyskok w górę i lądowanie obiema stopami na linie. Można również spróbować obrotów podczas balansowania.
6. Nadepnąć węża.
Wychowawczyni poruszając liną, naśladuje wicie się węża po podłodze. Dzieci próbują nadepnąć na węża. Kto dotknie liny, może w następnej turze zastąpić wychowawczynię.
7. Fruwająca lina.
Dwoje dzieci obraca linę trzymając za jej końce. Inni starają się przebiec na drugą stronę nie dotykając liny.
8. Czarodziejska lina.
Lina zostaje rozciągnięta w poprzek sali. Jeden koniec trzyma wychowawczyni na wysokości ok. 30 -40 cm, drugi mocujemy do nogi stołu lub drabinek.
Dzieci pokonują linę w dowolny sposób (przeskakują, czołgają się lub prześlizgują, itp.)
9. Zdejmowanie prania.
Sznur rozciągnięty na wysokości głowy wychowawczyni tak, aby uczestnicy zabawy musieli wyprostować się lub podskoczyć, aby móc go dotknąć.
Na linie można różne przedmioty, które dzieci spróbują schwycić i ściągnąć na dół, np. skarpetki, szmatki, sznurki, itp.
10. W czarodziejskim kręgu.
Końce obu czarodziejskich lin wiążemy ze sobą. W ten sposób powstaje krąg ...