Dodaj publikację
Autor
Joanna Prychodko
Data publikacji
2009-03-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
698

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

1. Opis i analiza – agresja słowna i fizyczna w stosunku do jednego ucznia w klasie. 2.Opis i analiza – rozpoznawanie i zaspakajanie potrzeb edukacyjnych ucznia zdolnego.
 Pobierz (doc, 123,5 KB)

Podgląd treści

Opis i analiza wymagań zawartych w § 8 ustęp 2 punkt 5
|Joanna Prychodko – nauczyciel mianowany Gimnazjum nr 1 w Dąbrowie Górniczej |

Spis treści:

1. Opis i analiza – agresja słowna i fizyczna w stosunku do jednego

ucznia w klasie.

2.Opis i analiza – rozpoznawanie i zaspakajanie potrzeb

edukacyjnych ucznia zdolnego.

Opis i analiza wymagań zawartych w § 8 ustęp 2 punkt 5
|Joanna Prychodko – nauczyciel mianowany Gimnazjum nr 1 w Dąbrowie Górniczej |

1. Przypadek „A”

Agresja słowna i fizyczna w stosunku do ucznia w zespole klasowym.

IDENTYFIKACJA PROBLEMU

Paweł był uczniem drugiej klasy , której o roku już byłam wychowawczynią .

Poznałam go w klasie pierwszej, gdy objęłam wychowawstwo. Od pierwszych dni w szkole

sprawiał wrażenie zamkniętego w sobie, niepewnego siebie chłopca, który nie może

odnaleźć się w grupie rówieśniczej. Ponadto szybko widoczne zaczynały być braki w edukacji

szkolnej i trudności w uczeniu się.

Paweł ze swoimi cechami charakteru , sposobem zachowania, kontaktami z innymi,

wyraźnie odstawał od reszty klasy stając się czasami obiektem kpin lub niewybrednych

żartów kolegów. Ewidentnie przez pierwszy rok nauki nie starał się nawiązywać bliższych

przyjaźni z kolegami, a oni z kolei nie przejawiali w stosunku do niego ewidentnych form

agresji.

Można by rzec, że sprawiał wrażenie osoby lubiącej samotność. Także podczas przerw

między lekcjami, czy wspólnych wyjść klasy. Trzymał się od reszty rówieśników z daleka,

albo zadawalał towarzystwem tylko jednego, tego samego kolegi, który także należał do

uczniów spokojnych o słabym temperamencie. Jednak nigdy nie siedzieli razem w jednej

ławce. Zwłaszcza, że klasa wszystkie zajęcia odbywała, w jednej , tej samej klasie.

Uczeń zdecydowanie na wszystkich przedmiotach starał się siadać w pierwszej ławce.

Opis i analiza wymagań zawartych w § 8 ustęp 2 punkt 5
|Joanna Prychodko – nauczyciel mianowany Gimnazjum nr 1 w Dąbrowie Górniczej |

Sytuacja uległa zmianie na początku roku szkolnego w klasie drugiej, gdy zorientowałam się

szybko, że uczeń poza dniem rozpoczęcia roku szkolnego 2006/2007 przestał pojawiać się w

szkole. A wcześniej regularnie uczęszczał na wszystkie zajęcia szkolne, natomiast w

przypadku dłuższej nieobecności np. choroby, rodzice informowali mnie o tym fakcie,

najczęściej telefonicznie. Pytani przeze mnie o niego uczniowie w klasie, twierdzili zgodnie,

że nie wiedzą, co się z nim dzieje, gdyż poza szkoła, nikt nie utrzymywał z nim bliższych

kontaktów.

Po dwóch tygodniach nieobecności, skontaktowałam się z matką chłopca.

Okazało się, że według jej wiedzy uczeń regularnie i co dziennie wychodzi rano do szkoły.

GENEZA I DYNAMIKA ZJAWISKA

Uczeń wychowywany był w pełnej, prawidłowo funkcjonującej rodzinie.

Rodzice zawsze ...