Dodaj publikację
Autor
Iwona Kowalska-Przybyła
Data publikacji
2009-03-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program jest autorską propozycją zajęć jakie prowadzone były w kształceniu zintegrowanym z zakresu zawodoznawstwa.
 Pobierz (doc, 75,0 KB)

Podgląd treści

Propozycja programu dla uczniów I poziomu kształcenia szkoły podstawowej

Przygotowały :
Iwona Kowalska – Przybyła
Katowice

Kim zostanie, gdy dorośnie? Czy uda mu się skończyć studia i znaleźć dobrze płatna i satysfakcjonującą pracę? – takie pytanie zadaje sobie chyba każdy rodzic (nawet przedszkolaka) i pociesza się jednocześnie, że na takie decyzje jest jeszcze sporo czasu. .. Poczekajmy, aż wybierze liceum, a potem kierunek studiów.

Stop!

Decyzja o tym, kim zostanie dziecko zapada, gdy ma ono 6 - 11 lat.

O tym, kim będzie dziecko decyduje kilka spraw. Oczywiście, bardzo ważne są tu zdolności i zainteresowania naszych pociech. Okazuje się jednak, że nie tylko. Bardzo ważne dla rozwoju zawodowego dziecka są też inne czynniki. Jakie? Postawa rodziców, typ rodziny, w której wychowuje się dziecko, płeć, działania podejmowane przez szkołę, zmiany zachodzące w realnym świecie.

Adresatami programu są:
- uczniowie I etapu kształcenia szkoły podstawowej ( 7-10 lat),
- rodzice uczniów,
- rada pedagogiczna szkoły.

Treści realizowane w ramach proponowanego programu.

I Poziom nauczania – Kształcenie zintegrowane

Klasa I

1. Jestem uczniem .Zabawy integracyjne . Program adaptacyjny .
2. Jestem uczniem - moje prawa i obowiązki ucznia
3. W naszej klasie .Nasze wspólne zabawy.
4. W szkolnym gabinecie lekarskim
5. Praca człowieka – pracownicy naszej szkoły i zawody naszych rodziców.
6. Gdy zapieje czerwony kur

Klasa II
1. Jestem uczniem - moje prawa i obowiązki ucznia- samorząd klasowy
2. Wspólnie łatwiej. Ja- kolega i przyjaciel.
3. Gdy boli mnie ząb.
4. Spotkania w lesie.
5. Oni pracują w pocie czoła

Klasa III
1. Jestem uczniem -moje prawa i obowiązki dziecka.
2. Jaki jestem.?
3. Higiena i moje zdrowie
4. Tu pracują ludzie rożnych zawodów
5. To zrobił człowiek – praca w życiu człowieka

PRACA Z RODZICAMI

Praca z rodzicami dotyczyć będzie pedagogizacji oraz sfery informacyjnej.
Zajęcia dla rodziców mają na celu udzielenie im pomocy w:
✓ rozwiązywaniu sytuacji związanych z trudnościami adaptacyjnymi ich dzieci
✓ pomoc w rozpoznawaniu i ukierunkowaniu zainteresowań
1. Nawiązanie współpracy z rodzicami - zapoznanie z programem
2. Spotkania o charakterze zawodoznawczym z udziałem rodziców jako przedstawicieli różnych zawodów.
3. Spotkania rodziców na temat „Poznaj swoje dziecko, jego potrzeby i zainteresowania” .Współpraca z rodzicami - monitorowanie programu
4. Przedstawienie oferty szkół ponadpodstawowych .
5. Podsumowanie programu i ewaluacja.

PRACA Z RADĄ PEDAGOGICZNĄ.

Praca z nauczycielami obejmować będzie realizację programu i wspólne nakreślenie dalszego kierunku pracy z rodzicami i uczniami. Wskazane jest, aby nauczyciel - wychowawca brał udział w zajęciach z młodzieżą w celu lepszego rozpoznania potrzeb dzieci, ich poglądów oraz oczekiwań wobec nowej szkoły .
Końcowe spotkanie zakłada przede wszystkim podsumowanie całego ...