Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
OTLICZNIKI
Chciałam się z Państwem podzielić swoimi refleksjami...
W Publicznym Gimnazjum w Narwi pracę rozpoczęłam w 2001 roku jako nauczycielka języka rosyjskiego. Pełna obaw, była to moja pierwsza praca, poszłam do „szkoły” i tak już zostałam do dziś, odnalazłam tam swoje miejsce. Bardzo lubię swoją pracę, daje mi ona dużo przyjemności i satysfakcji. W tym miejscu chciałam podziękować Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Narwi, Pani Alinie Kononiuk, za to, że dała mi szansę i obdarzyła zaufaniem.
Najważniejszym zadaniem nauczyciela jest rozbudzanie w uczniach zainteresowania przedmiotem. Nauka języka obcego to nie tylko zgłębianie tajników gramatyki czy „wkuwanie” słówek. Nauczyciel powinien rozwijać oprócz umysłu również serce młodego człowieka, kształtując jego wrażliwość, skłaniając do refleksji o sobie i rzeczywistości w której przyszło mu żyć. Z całą pewnością wielkie możliwości rozwoju daje uczestnictwo w konkursach. Aby jednak uczniowie podjęli trud udziału we współzawodnictwie, muszą zostać odpowiednio zmotywowani. Nie zawsze wystarczą tu słowa zachęty, podjęłam więc wyzwanie rozbudzenia wśród nich zainteresowania przedmiotem. Kierując pracą uczniów, staram się rozbudzić ich inwencję twórczą i wyzwolić samodzielność w działaniu.
Działania te przynoszą wymierne efekty w postaci uczestnictwa przygotowywanej przeze mnie młodzieży w konkursach języka rosyjskiego. W czasie 8 lat udało mi się „zarazić” swoją pasją do języka rosyjskiego wielu uczniów. Są to uczniowie, którzy inspirują mnie do pracy, ambitni, pracowici i zdolni.
Rozwojowi zainteresowań językiem rosyjskim uczniów służą nie tylko Konkursy Przedmiotowe Języka Rosyjskiego, ale również konkursy recytatorskie. Zainspirowałam uczniów do udziału w Konkursie Recytatorskim Poezji Rosyjskiej, którego organizatorem jest Rosyjskie Stowarzyszenie Kulturalno- Oświatowe z siedzibą w Białymstoku. Konkurs ten odbywa się pod honorowym patronatem Podlaskiego Kuratora Oświaty w Białymstoku. Jego celem konkursu jest popularyzowanie poezji rosyjskiej, poszerzenie wiadomości o twórcach rosyjskiej poezji i kultury, a także rozwijanie wrażliwości i zdolności recytatorskich.
Ponadto we wszystkich edycjach konkursu jury konkursu i komitet organizacyjny konkursu postanowiły uhonorować wyróżnieniem Publiczne Gimnazjum w Narwi- za ilość idącą w parze z wysokim poziomem zgłoszonych uczestników oraz reprezentowanym przez nich różnorodnym repertuarem- doborem utworów.
Przygotowywałam również uczniów do Konkursu Wiedzy o Rosji organizowanego przez Rosyjskie Stowarzyszenie Kulturalno- Oświatowe z siedzibą w Białymstoku. Uczniowie przygotowywali się do części pisemnej z zagadnień dotyczących: historii miasta, jego położenia, zabytków, architektury, słynnych postaci historycznych, ludzi nauki i kultury, pisarzy i poetów związanych z miastem, muzeów miasta, a do części ustnej dodatkowo z zagadnień: sztuki i muzyki.
Sądzę, ze konkursy te przyczyniły się do rozbudzenia zainteresowań literackich moich uczniów, które zaprocentują w dalszej pracy.
Ogromnym wyróżnieniem było dla mnie i ...