Dodaj publikację
Autor
Anna Hyk
Data publikacji
2009-04-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja dotyczy celów wprowadzenia programu, treści nauczania, rozwijania sprawności językowych.
 Pobierz (doc, 177,0 KB)

Podgląd treści

Program nauczania języka angielskiego poprzez czytanie lektur dla klas I-III gimnazjum

Autor mgr Anna Hyk

Recenzent mgr Agnieszka Kisielewska

Spis treści

1 Opis 3
1.1 Wstęp 3
1.2 Podstawowe założenia 3
2 Cele 4
2.1 Cele szczegółowe 4
2.1.1Rozwijanie sprawności czytania w powiązaniu z pozostałymi umiejętnościami językowymi 4
2.1.2Poszerzenie słownictwa 4
2.1.3Poznanie literatury, kultury, historii krajów obszaru języka angielskiego w szczególności Wielkiej Brytanii 4
2.1.4Doskonalenie umiejętności samodzielnego uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem korzystania ze słownika 4
2.1.5Rozwijanie integracji w grupie 4
2.1.6Motywowanie uczniów do samodzielnego czytania w języku angielskim 5
3 Treści nauczania 6
3.1 Wstęp 6
3.2 Tematyka 6
4 Gramatyka 9
5 Sprawności 10
5.1 Słuchanie: 10
5.2 Czytanie 10
5.3 Mówienie 10
5.4 Pisanie 11
6 Przykładowy wariant programu 12
7 Podstawowe założenia metodyczne 18
8 Formy pracy 19
9 Techniki pracy, nauczanie sprawności językowych 20
9.1 Słuchanie 20
9.2 Czytanie 20
9.3 Mówienie 20
9.4 Pisanie 21
9.5 Nauka słownictwa 21
9.6 Nauka gramatyki 21
10 Materiały dodatkowe 23
11 Ocenianie 24
11.1 Kryteria szczegółowe – prace pisemne: 24
11.2 Kryteria szczegółowe – wypowiedzi ustne 24
12 Bibliografia 25

Opis

1 Wstęp

Program ten opracowano w oparciu o podstawę programową zatwierdzoną 15 lutego 1999 określonych dla III etapu edukacyjnego. Program przeznaczony jest dla uczniów gimnazjum,którzy uczyli się języka angielskiego w szkole podstawowej. Program może być realizowanym klasach, które uczą się języka angielskiego w wymiarze minimum trzech godzin tygodniowo. Program niniejszy ma na celu rozwijanie umiejętności językowych poprzez czytanie lektur w języku angielskim. Należy podkreślić iż, program pełni funkcję dodatkowego sylabusa, realizowanego równolegle z programem nauczania języka angielskiego, zgodnie z którym pracuje nauczyciel w danej klasie.

2 Podstawowe założenia

Program obejmuje 18 jednostek lekcyjnych w roku szkolnym przez okres trzech lat, realizowany jest w wymiarze dwóch jednostek lekcyjnych w każdym miesiącu za wyjątkiem czerwca. Głównym założeniem programu jest uatrakcyjnienie procesu nauczania w celu wzrostu motywacji do nauki języka angielskiego. Program powstał dla potrzeb Gimnazjum nr 54 im. Św. Rodziny w Krakowie.

Cele

Celem programu jest poszerzenie znajomości języka angielskiego poprzez lekturę. Obecnie poziom czytelnictwa wśród młodzieży maleje. Warto motywować uczniów, by czytali więcej, co w dobie dominacji technik multimedialnych stanowi dla nauczyciela duże wyzwanie.

Czytanie w języku obcym pozwala na poszerzenie słownictwa, utrwalenie struktur gramatycznych a przede wszystkim rozwija ...