Dodaj publikację
Autor
Dorota Różańska
Data publikacji
2009-04-27
Średnia ocena
5,00
Pobrań
221

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja ma na celu zachęcić uczniów do zdobywania wiadomości z zakresu historii sportu poprzez wykorzystanie toru przeszkód. Cała lekcja oparta prowadzona jest w stylu fortu Boyard.
 Pobierz (doc, 258,5 KB)

Komentarze

mladzia, 2009-11-20, ocena:

super pomysł, muszę spóbować

nokia, 2010-03-14

Olga Wiązc 2010-02-11 Bardzo fajny pomysł, a co ważne trafny. Uczniowie byli zachwyceni!

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI

Temat lekcji: Zdobywanie wiadomości z zakresu historii sportu poprzez wykorzystanie toru przeszkód.
Prowadzące: Dorota Różańska
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących:12 dziewcząt ( gimnazjum)

Przybory, przyrządy: 8 płotków, 1 skrzynia, 2 ławeczki, 1 równoważnia, 1 hula-hop, 1 piłka koszykowa, 1 piłka nożna, materace, 1 skakanka, 2 pachołki, 2 ringo

Metody: opowieści ruchowej, bezpośredniej celowości ruchu, zadaniowa, naśladowcza- ścisła

Formy organizacyjne: indywidualna, tor przeszkód, zadań dodatkowych ,współzawodnictwa

Zadania szczegółowe:
Umiejętności:
• uczeń sprawnie pokonuje tory przeszkód wykorzystując znane umiejętności gimnastyczne,
• uczeń rozwija inwencje twórczą,
• uczeń stosuje elementy jogi w aktywności pozaszkolnej
Motoryczność: uczeń rozwija zwinność i gibkość
Kształtowanie postaw:
• uczeń dokonuje samooceny i samokontroli poprawności wykonania zadań,
• uczeń współdziała ze współćwiczącym
• uczeń aktywnie uczestniczy w lekcji
Wiadomości:
• uczeń zna podstawowe wiadomości dotyczące historii sportu
• uczeń zna podstawowe asany w jodze,
• uczeń wie jak poprawnie i bezpiecznie wykonać poznane elementy z gimnastyki podstawowej

|Tok lekcyjny |Nazwa i opis ćwiczeń |czas |Uwagi |
| | | |organizacyjno-metodyczne |
|CZĘŚĆ I WSTĘPNA | | | |
|czynności | | | |
|organizacyjno-porządkow|Zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć |2 min |Ustawienie w szeregu. |
|e | | | |
| | | | |
|motywacja |Podanie tematu i zadań lekcji | | |
| | | | |
|ćwiczenia rozgrzewające| | | |
|– opowieść ruchowa |Opowieść ruchowa: | |Ustawienie w lekkiej rozsypce. |
| |Znajdujecie się na terenie fortu Buayar. |13min |Dziewczęta za pomocą ruchu przedstawiają czytany|
| |Każdy, kto tu przebywa, musi wiedzieć, że w każdej chwili może | |przez nauczyciela tekst. |
| |zginąć. | | |
| |Musicie wyostrzyć wszystkie zmysły, bądźcie szybkie, zwinne i silne.| | |
| |Współpracujcie ze sobą w poszukiwaniu i wykorzystywaniu wszystkich | | |
| |wskazówek, jakie los stawia przed wami, a przetrwacie. | | |
| |Pamiętajcie, w każdej chwili grozi wam niebezpieczeństwo, dlatego | | |
| |musicie zachować szczególną ostrożność i ciszę. | | |
| |Idziecie równym krokiem, jedna za drugą. Ptaki śpiewają, jest bardzo| | |
| |przyjemnie, aż chce się zatańczyć…. | | |
| |Nagle, ziemia zapada wam się pod stopami. Biegniecie! Staracie się | | |
| |coraz szybciej i szybciej, ale co się dzieje? nie przesuwacie się do| | |
| |przodu, jakbyście biegły w miejscu. Musicie unosić wysoko kolana i | | |
| |nie wolno wam zatrzymać się .Wówczas pokonacie ten morderczy | | |
| |odcinek. Uff. Udało się. | | |
| |Nagle z oddali słychać glos! padnij! Szybko padnij! | | |
| |Macie szczęście, trzy wielkie belki przeleciały nad waszymi głowami.| | |
| |Czołgacie się blisko ziemi. Każda z was wie, że w tej zaklętej | | |
| |fortecy czeka na was wiele niebezpiecznych zadań do pokonania. | | |
| |Powstajecie. Tuż przed wami rozciąga się ogromna przepaść. Nie | | |
| |wiecie co robić ,wracać? Ale znów słyszycie ten przyjemny, męski | | |
| |głos, który wam pomógł. Rozglądacie się kręcąc głową w prawo i lewo,| | |
| |ale nikogo nie widzicie. | | |
| |Ciekawe czy właściciel tego głosu jest przystojny? Postanawiacie | | |
| |ponownie zaufać głosowi i stosujecie się do ...