Dodaj publikację
Autor
Ewa Baczewska, Wanda Opoczyńska - Brodzka
Data publikacji
2009-04-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
101

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ścieżka edukacyjna "Wiem co jem" - metoda projektu. Opracowanie: Ewa Baczewska, Wanda Opoczyńska-Brodzka.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Komentarze

czarnikus@op.pl, 2010-03-15

Obejmuje, wstyd, koleżanki-nauczycielki

Podgląd treści


Realizacja ścieżki edukacyjnej
“WIEM CO JEM”
metodą projektu

AUTORZY: Wanda Opoczyńska Brodzka, Ewa Baczewska

I WSTĘP

Cele:

1. Uświadomienie młodzieży wagi problemu zdrowego stylu życia.
2. Tworzeniewarynków do kształtowania zachowań sprzyjających zdrowemu odżywianiu.
3. Umiejętność uogólniania problemu – mój, twój, nasz.
4. Wybieranie właściwych nawyków promujących zdrowy styl życia, promowanie tych nawykóww środowisku najbliższych i dalszych.
5. Zdobywanie umiejętności systematycznej pracy w grupie.

Metody i środki realizacji:

1. Ankieta, obserwacja, pomiar, analiza pomiaru.
2. Zestawienie tabelaryczne, opracowanie graficzne, diagramy, wykresy.
3. Wykorzystanie różnych form prezentacji: wywiad, flm, fotoreportaż, prezentacjamultimedialna, inscenizacja.
4. Zastosowaniprezentacji plastycznej i muzycznej,plakat reklamowy.
5. Wykorzystanie różnych metod i środkówpomiarowych: komputer.

II REGULAMI REALIZACJI PROJEKTU

1. Projekt realizowany jest przez wszystkie klasy V SP i II G.
2. Projekt obejmóje tematy dla SP:
● “Ku tobie me oczy się śmieją”
● “Z jedzeniem przez wieki”
● “Ilościowe i jakościowe spożycie produktów w mojej rodzinie”
● “Atlas kulinarny polski”
● “Odżywianie, a zdrowie”
● “W zdrowym ciele zdrowy duch”
3. Projekt obejmójący tematy w G:
● “Oda do kotleta”
● “ Ilościowe i jakościowe spożycie produktów w mojej rodzinie ”
● “Substancje szkodliwe w żywności”
● “Wędrówka bułki z masłem wędliną i sałatą – wykorzystanie posiłków przez organizm”
● “Poznajmy się bliżej”
● “Kuchnie międzynarodowe świata”
4. Podziału grup dokonuje wychowawca, Który pełni jednocześnie rolę opiekuna i koordynatora pracy całej klasy.
5. Każda grupa tematyczne ma opiekunów konsultantów, z którymi na konsultacjach.
6. Prace wyłowione przez opiekunów są prezentowane na prezentacji ścieżki.
7. Wszystkie prace są oceniane przez nauczycieli konsultantów.

III REALIZACJIA PROJEKTU I PRZYDZIAŁ ZADAŃ DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP

1. Grupa realizująca temat nie powinna przekroczyć 5 osób.
2. Opiekunowie konsultanci dla SP:
● “Ku tobie me oczy się śmieją”-język polski (pisanie utworów na cześć jedzeni)
● “Z jedzeniem przez wieki”-historia (wyszukiwanie w żródłach historycznych przepisów kulinarnych- wykonanie danego dani)
● “Ilościowe i jakościowe spożycie produktów w mojej rodzinie” -matematyka (opserwacja i zbieranie danych na temat spożycia jakościowego i ilościowego w poszczególnych domach- wykonanie plakatów z diagramami)
● “Atlas kulinarny polski”-przyroda (jadłospisy harakterystyczne dla danych regionów polski- prezentacja dań z różnych regionów polski )
● “Odżywianie, a zdrowie”-technika (prace plastyczne wykonane różnymi technikami)
● “W zdrowym ciele zdrowy duch”-wychowanie fizyczne (przygotowanie zestawu ćwiczeń dla dzieci w wieku szkolnym- prezentacja)
3. Opiekunowie konsultanci dla:
● “Oda do kotleta”-język polski (napisanie i zaprezentowanie scenki, kabaretu, piosenki dotyczących jedzenia)
● “ Ilościowe i jakościowe spożycie produktów w mojej rodzinie ”-matematyka (pserwacja i zbieranie danych na temat spożycia jakościowego i ilościowego w poszczególnych domach- wykonanie prezentacji multimedialnej na ten temat)
● “Substancje szkodliwe ...