Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
zefiryna, 2010-09-19
Po co te entery przez 4 strony?
KONSPEKT ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH KLASY MŁODSZE
POWITANIE WIOSNY
DATA 2009-03-20
CZAS 1h lekcyjna ( 45min )
UCZESTNICY uczniowie klas I – III
CEL GŁÓWNY
Pożegnanie zimy i radosne powitanie wiosny
Rozwijanie procesów poznawczych i intelektualnych na bazie zjawisk rozpoczynających wiosnę
CELE OPERACYJNE
Rozwijanie wiedzy o zjawiskach wiosennych
Rozwijanie myślenia twórczego
Kształcenie umiejętności współpracy i uczestnictwa w aktywnej grupie
Wdrażanie do uczestnictwa w procesie twórczym
Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
Kształtowanie reakcji ruchowej na sygnał dźwiękowy
Integracja uczniów klas młodszych ( I – III )
FORMY PRACY
- zespołowa
- grupowa
METODY PRACY
- czynna – zadania stawiane do wykonania
- oglądowa – pokaz, obserwacja
- słowna – wyjaśnienia
- aktywizująca
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
Szablony ze zwierzętami, plansze z rysunkami, balony, farby, kartony, pędzle, klej, kolorowy
papier, płyty z muzyką, instrumenty perkusyjne,
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Powitanie uczestników piosenką, wspólny śpiew, naprzemienne uderzanie w uda i klaskanie w dłonie do rytmu piosenki
WSZYSCY SĄ , WITAM WAS ZACZYNAMY BO JUŻ CZAS,
JESTEM JA, JESTEŚ TY RAZ, DWA, TRZY
2. słuchowe poznanie piosenki „ Do widzenia panie bałwanie”
3. inscenizacja ruchowa utworu, gra na instrumentach perkusyjnych – bębenku, trójkącie
4. rozmowa – jaką porę roku żegnamy?
5. Przebudzenie wiosny – uzupełnienie luk w zdaniu, nauczycielka czyta tekst, dzieci dopowiadają odczytując ilustrację
NADCHODZI WIOSNA. CORAZ MOCNIEJ GRZEJE……. . CZASAMI NA NIEBIE
POJAWIAJĄ SIĘ …….. I PADA……., A NAWET……… . Z DALEKA SŁYCHAĆ,
JAK WIEJE WIOSENNY………. ZACZYNA ZIELENIĆ SIĘ MŁODA ……… Z
DALEKICH KRAJÓW PRZYLATUJĄ……… NA ŁĄCE RECHOCZĄ ………
SŁYCHAĆ BZYCZENIE……….. ………….ZAKŁADAJĄ GNIAZDA. MY LUBIMY
WIOSNĘ.
6. rozmowa – jaka porę roku witamy?
7. podział uczestników na grupy zwierząt – bociany, żaby, pszczółki, jaskółki – przypięcie poszczególnym grupom identyfikatorów z rysunkami zwierząt
8. przedstawienie okrzyku przez poszczególne grupy
9. zaproszenie do pląsu razem z wiosną
O JAK PRZYJEMNIE I JAK WESOŁO Z WIOSENKĄ BAWIĆ SIĘ, SIĘ, SIĘ.
RAZ NÓŻKA LEWA, RAZ NÓŻKA PRAWA, DO PRZODU, DO TYŁU I RAZ, DWA,
TRZY.
10. rozdanie każdej grupie dwóch butelek jedna niebieska z zimną wodą, druga żółta z gorącą wodą
11. omówienie koloru i temperatury – z którą barwą i temperaturą kojarzy się wiosna ?
12. dopasowanie kolorowej butelki do barwy na spadochronie, ustawienie butelek na rozłożonym spadochronie
13. zabawa spadochronem – kołysanie, podrzucanie balonów- biedronek, pszczół
14. zespołowe malowanie wiosny przy muzyce A.Vivaldiego „Cztery pory roku”
15. prezentacja prac
16. poznanie piosenki „Wiosenna piosenka”, inscenizacja ruchowa przy muzyce
17. pożegnanie tańcem i piosenką „Bujany walczyk”