Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
danutachalecka, 2009-08-20
Bardzo dobrze przemyślana praca.
Plan dydaktyczno – wychowawczy oddziału przedszkolnego „Biedronki” na miesiąc październik 2008 r.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Rozpoznawanie i nazywanie kształtów podstawowych figur geometrycznych: kwadratu, prostokąta, koła, trójkąta.
2. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych i ruchowych utrwalających znajomość figur płaskich.
3. Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo –
ruchowej.
4. Tworzenie form użytkowych w sali, jej ozdabianie np. „Geometryczne pudełko na skarby”, „Figurowe obrazki”.
5. Wykorzystywanie pomysłów wychowanków oraz zapewnianie rozsądnej swobody w działaniach plastyczno – technicznych.
6. Rozwijanie pojęć matematycznych i umiejętności liczenia.
7. Wspólne wykonywanie zadań, działań – integracja grupy.
8. Uświadamianie dzieciom faktu istnienia różnych stanów emocjonalnych i sposobów ich wyrażania adekwatnie do sytuacji.
9. Zapoznanie dzieci ze schematem ciała ludzkiego.
10. Stymulowanie dzieci zgodne z indywidualnymi potrzebami.
11. Aktywizowanie do pracy istniejącego bogactwa zmysłów u każdego dziecka –
ukazywanie różnych „dróg” i możliwości poznawania, odbioru otaczającego świata.
12. Wykorzystanie „darów jesieni” do kształtowanie i usprawniania funkcji poznawczych u dzieci, zapewniając tym samym różnorodne doznania zmysłowe i motoryczne.
13. Organizowanie zajęć w terenie podczas ładnej pogody.
14. Wyposażenie dzieci w umiejętność rozróżniania i nazywania aktualnej pory roku i jej charakterystycznych oznak: kolorowe i spadające liście, wiatr, deszcz, kasztany itp.
15. Dokonywanie obserwacji swobodnej i kierowanej – „badanie” otaczającej rzeczywistości.
16. Budowanie u dzieci poczucia wyjątkowości, niepowtarzalności, indywidualności, wiary we własne możliwości itp.
17. Rozpoznawanie owoców i warzyw po smaku, dotyku, zapachu.
18. Zwracanie uwagi za wartości odżywcze owoców i warzyw oraz konieczności mycia ich przed spożyciem.
19. Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków na temat potrzeby spożywania warzyw i owoców pod różnymi postaciami.
20. Utrwalenie i uporządkowanie zdobytych wiadomości, odwoływanie się do pamięci dzieci.
21. Rozwijanie umiejętności dokonywania prostych operacji umysłowych wzbogacających słownik dziecka oraz doskonalących mowę komunikatywną.
22. Doskonalenie czynności naśladowniczych poprzez czynne działanie.
23. Zapoznanie dzieci z potrzebami zwierząt oraz uczulanie na konieczność zaspokajania ich przez człowieka.
24. Prowadzenie zabaw integrujących grupę oraz rozwijających empatię, wrażliwość, życzliwość.
25. Poznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku.
26. Kształtowanie pozytywnego zwyczaju dokarmiania zwierząt.
|Zakładane treści |Temat |Metody pracy, działalność |Cele operacyjne |
| |kompleksowy |wychowawczo-dydaktyczna | |
|1 |2 |3 |4 |
| | | |Dziecko: |
|Segregowanie figur geometrycznych| |Przypomnienie nazw i wyglądu czterech |- rozpoznaje i nazywa figury |
|na 4 grupy w różnej formie. | |podstawowych figur geometrycznych: koło, |geometryczne: koło, kwadrat, |
| |Królestwo figur geome- trycznych |kwadrat, prostokąt, trójkąt. N-lka krótko |prostokąt, trójkąt, |
|Porównanie kształtu figur | |opisuje figurę, zadaniem dzieci jest |- wyróżnia daną figurę wśród |
|geometrycznych do przedmiotów w | |odgadnięcie, o której figurze mówi. Zabawa |innych na zasadzie |
|najbliższym otoczeniu dzieci | |ruchowa „Domki figur” – nauczycielka ...