Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Płatek
Data publikacji
2009-04-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
123

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Koło przeznaczone dla uczniów klasy V szkoły podstawowej. Zajęcia prowadzone są społecznie i obejmują 1 godz. tygodniowo. Koło matematyczne stwarza możliwości rozwoju zdolności uczniów. Na zajęciach tych stosowane są różne formy pracy. Nie jest to jednak przedłużanie tradycyjnej formy lekcji szkolnej.
 Pobierz (doc, 34,0 KB)

Podgląd treści


.

PROGRAM KOŁA MATEMATYCZNEGO
w klasie V b w r. szk. 2006/2007
Szkoły Podstawowej w …..

Koło przeznaczone dla uczniów klasy V szkoły podstawowej. Zajęcia prowadzone są społecznie i obejmują 1 godz. tygodniowo. Koło matematyczne stwarza możliwości rozwoju zdolności uczniów. Na zajęciach tych stosowane są różne formy pracy. Nie jest to jednak przedłużanie tradycyjnej formy lekcji szkolnej .

I. CELE KOŁA:

Celem prowadzenia kółka matematyczno w klasie piątej jest przede wszystkim:
• rozbudzanie oraz rozwijanie zainteresowań uczniów matematyką oraz przygotowanie ich do konkursu matematycznego,
• przygotowanie uczniów poprzez powtórzenie materiału z matematyki i rozwiązywanie przykładowych i z poprzednich lat sprawdzianów dla uczniów klas szóstych.
Podczas zajęć kółka uczniowie mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy zdobywanej podczas lekcji i zapoznanie się z całkiem nowymi treściami i zagadnieniami matematycznymi z którymi nie zetkną się w normalnym toku nauki.
Kolejne cele to rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia, kształcenie pozytywnej motywacji do podejmowania zadań wymagających wysiłku i radzenia sobie z nimi, rozwijanie umiejętności planowania i organizowania pracy własnej oraz współdziałania w grupie. Kształcenie kreatywności oraz  umiejętności publicznych wystąpień.
Kształtowanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego, dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności. Umiejętność  poszukiwania , porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł.
Uczniowie rozwiązując dodatkowe zadania i problemy przygotowują się do udziału w konkursach i olimpiadach matematycznych, jak również do sprawdzianu z zakresu matematyki po szkole podstawowej.
Opracowując tematy dotyczące przygotowania uczniów konkursów uwzględniłam w szczególności te działy materiału, z którymi uczniowie mieli najwięcej problemu, co ustaliłam na podstawie przeprowadzonego na początku roku szkolnego testu diagnozującego.

Program kółka oparty jest na standardach wymagań edukacyjnych , programie „Matematyka z plusem oraz uwzględnia treści i zagadnienia proponowane przez organizatorów Wojewódzkiego Konkursu Matematyczno-Przyrodniczego dla uczniów szkoły podstawowej.

II. Metody działania
Zajęcia będą się odbywały w formie koła matematycznego przeznaczonego tylko i wyłącznie dla uczniów klasy Vb. Poza tradycyjnymi metodami prowadzenia zajęć (wykład na dany temat, rozwiązywanie zadań), zastosowane będą różnorodne metody aktywizujące uczniów, np.:
- praca w grupach,
- dyskusja,
- gry dydaktyczne,
- praca w Internecie,
- praca z różnymi programami multimedialnymi.

III. Tematyka spotkań Koła Matematycznego

1. Działania na liczbach całkowitych. 2godz.

2. Działania na ułamkach zwykłych. 6godz.

3. Praktyczne zastosowanie ułamków zwykłych – zad. tekstowe. 2godz

4. Ułamki dziesiętne. 1godz

5. Działania na ułamkach dziesiętnych. 2godz.

6. Obliczenia związane z zakupami, 1godz.

7. Obliczenia procentowe– wykorzystanie wiedzy w praktyce. 3godz

8. Ankieta i zbieranie danych – odczytywanie danych z tabel, diagramów. 1godz.

9. Sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych. 1godz.

10. Działania na liczbach ujemnych. 2godz.

11. Działania na liczbach całkowitych ...