Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
.
ZADANIOWY PROGRAM ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
W KLASIE VI - INFORMATYKA
W ROKU SZK. ……….
CELE:
✓ Utrwalenie, rozszerzanie umiejętności i wiadomości zdobytych w klasie IV i V.
✓ Umiejętne wykorzystanie komputerów do rozwiązywania problemów z różnych dziedzin życia.
✓ Łączenie umiejętności praktycznych z wiedzą teoretyczną.
✓ Korzystanie z komputera jako źródła informacji.
TREŚCI:
✓ Edytor tekstu Microsoft Word.
✓ Obsługa programu PowerPoint.
✓ Budowa arkusza kalkulacyjnego i podstawowe pojęcia z nim związane.
|Lp. |Problematyka |Przewidywane osiągnięcia uczniów |Ilość jedn. |
| | | |lek. |
|Podstawowe zasady obsługi, bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem. |1godz. |
|1. |Bezpieczeństwo i higiena pracy |znają i przestrzegają regulaminu pracowni komputerowej, |1 |
| |z komputerem. |przestrzegają zasad bezpiecznej pracy z komputerem, | |
| | |opisują prawidłowo zorganizowane stanowisko komputerowe, | |
| | |potrafią uruchomić zestaw komputerowy i poprawnie zakończyć jego pracę, | |
| | |przestrzegają obowiązków użytkownika szkolnej pracowni komputerowej. | |
|Edytor tekstu. |20 godz. |
|2. |Przypomnienie zasad poprawnego |potrafi sformatować tekst wg podanego wzoru ( zmienić rozmiar czcionki, |3 |
| |formatowania tekstu. |kolor, styl, rodzaj a także wyrównać tekst ) | |
|3. |Tworzenie list wypunktowanych |potrafią tworzyć listy wypunktowane, numerowane, konspekty numerowane według |3 |
| |i numerowanych. |podanego wzoru, | |
| | |rozumieją pojęcia akapit i wcięcie pierwszego wiersza, | |
| | |potrafią zmienić styl , wygląd numerowania i wypunktowania. | |
|4. |Formatowanie akapitu. |rozumieją pojęcia akapit i wcięcie pierwszego wiersza, |3 |
| | |potrafią sformatować akapit ( ustawić wcięcia akapitu, wcięcia pierwszego | |
| | |wiersza, odstępy między akapitami, odstępy między wierszami, wyrównać | |
| | |akapit ) | |
|5. |Tworzenie i formatowanie tabel. |potrafią wstawić tabelę i ją sformatować ( zmienić obramowanie komórek, |4 |
| | |cieniowanie) | |
| | |potrafią wstawić (usunąć ) wiersz (kolumnę) do tabeli, | |
| | |potrafią scalić (podzielić komórki), | |
| | |potrafią zmienić kierunek tekstu w tabelce. | |
|6. |Zastosowanie tabulatorów. |znają rodzaje tabulatorów i potrafią wykorzystać je do pisania teksty w |3 |
| | |kolumnach. | |
|7. |Wstawianie rysunków do tekstu |potrafią wybrać i wstawić rysunek z clipartu oraz go sformatować |2 |
| |(clipartów ) | | |
|8. |Wykorzystanie WordArt |potrafią wybrać i wstawić tekst z WordArt oraz go sformatować, |2 |
| |i autokształtów. | | |
|Obsługa programu PowerPoint. |7godz. |
|9. |Tworzenie prezentacji w programie |potrafią tworzyć pojedyncze slajdy, |7 |
| |PowerPoint. |potrafią ustawić czas przejścia dla pojedynczych slajdów, | |
| | |potrafią ustawić animację niestandardową dla pojedynczego slajdu, | |
| | |potrafią wyświetlać pokaz, | |
| | |potrafią zapisywać utworzoną prezentację, | |
| | |rozumieją pojęcia: animacja niestandardowa, wyświetlanie pokazu, próba tempa,| |
| | | | |
| | |stosować zdobyte umiejętności przy tworzeniu pojedynczego slajdu, wklejaniu | |
| | |rysunku na slajd, wprowadzaniu tekstu, ustawianiu animacji i próby tempa. | |
|Budowa arkusza kalkulacyjnego i podstawowe pojęcia z nim związane. |6 godz. |
|10. |Podstawy obsługi programu Excel. |potrafią projektować i tworzyć proste arkusze (przygotować tabelę, wpisać |6 |
| | |proste formuły, kopiować komórki , wstawiać wiersze i kolumny, stosować w | |
| | |formułach proste funkcje) | |
| | |potrafią formatować arkusz | |
| | |potrafią wykorzystać arkusz do wykonywania prostych obliczeń. | |
Razem ...