Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
I. ZAJĘCIA ZINTEGROWANE W KLASIE III
1. KLASA – III.
2. PROWADZĄCY – NAUCZYCIEL.
3. TEMAT OŚRODKA: JAK TO W RODZINIE.
4. TEMAT DNIA: MOJA RODZINA.
5. ZAGADNIENIA:
1) Dodawanie i odejmowanie liczb sposobem pisemnym.
2) Zapamiętywanie wyrazów z wybraną trudnością ortograficzną (,,rz”)
metodą łańcuchową.
3) Swobodne wypowiedzi dotyczące domu rodzinnego i jej członków.
4) Zabawa dydaktyczna : Odgadnij o jakiej osobie z rodziny myślę.
5) Czytanie ze zrozumieniem poleceń i tekstów literackich.
7) Wyszukiwanie w wierszu pt.: „Księga domu’’ obrazów malowanych
słowem.
6. CELE:
• Cel główny: Umiejętność odczytywania diagramów, tabel . Ćwiczenia czytania ze zrozumieniem oraz umiejętności pisania wyrazów z „rz”.
• Umiejętności ucznia:
1) Potrafi wypowiadać się pełnymi zdaniami.
2) Czyta ze zrozumieniem polecenia, potrafi je wykonać.
3) Rozwiązuje krzyżówkę i odczytuje hasło.
4) Zapamiętuje wyrazy z ,,rz”.
5) Potrafi odnaleźć w diagramie ccl wg podanego kodu.
6) Układa zdania złożone z podanym wyrażeniem.
7) Zna i potrafi wymienić członków swojej rodziny.
8) Potrafi ułożyć opis postaci w formie zagadki.
9) Dokonuje obliczeń sposobem pisemnym.
10) Potrafi współpracować z grupą.
7. METODY:
• Metody oparte na posługiwaniu się tekstem.
• Metody oparte na działalności praktycznej uczniów.
8. ORGANIZACYJNE FORMY PRACY UCZNIÓW:
• Praca zbiorowa.
• Praca jednostkowa.
• Praca w grupach.
9. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Rysowanie wg schematu podanego przez ucznia.
2. Odgadywanie hasła (zał. 2) : a) samodzielne obliczenia sum i różnic liczb sposobem pisemnym,
b) układanie liczb w tabelce rosnąco,
c) wpisywanie liter,
d) wykonanie działań na tablicy,
e) odczytywanie hasła.
3. Rozmowa tematycznie związana z hasłem „MÓJ DOM”.
4. Odszukiwanie swojego domu umieszczonego na diagramie wg podanego
schematu (zał. 3).
5. Wieszanie na tablicy wyrazów zawierających ,,rz” tematycznie związanych z domem (zał. 1).
Rzeczowniki: WRZĄTEK, TALERZE, KURZ, ODKURZACZ, DRZWI
GRZEJNIK, WARZYWA, KRZESŁO, URZĄDZENIE.
6. Przy zasłoniętych wyrazach wysłuchanie opowiadania – dzieci przyjmują
pozycję Cooka.
7. Powtarzanie przez kolejne osoby wyrazów w podanej kolejności .
8. Rozdanie uczniom fotografii rodziny- samodzielne wykonanie polecenia (zał. 4).
9. Rozmowa na temat „Kto wchodzi w skład mojej rodziny”.
10. Praca w grupach - losowanie nazw osób: mama, tata, dziadek, babcia,
wujek, ciocia. Układanie opisu wylosowanej postaci w formie zagadki.
Odgadywanie osoby przez inne grupy.
11. Samodzielne rozwiązywanie krzyżówki, odgadnięcie hasła (,,Wesoła
szkoła” - karta pracy).
12. Ciche czytanie wiersza „ Księga domu ” - podręcznik ,,Wesoła szkoła”
rozmowa na temat wiersza.
Załącznik nr 1
Opowiadanie na ,,rz” nt. ,, Moja Rodzina”
Rano Mama szykuje śniadanie, nalewa wrzątek do szklanek. Budzi dzieci. Po posiłku Tomek myje talerze, a Kasia ściera kurze z mebli, tatuś wyjmuje z szafki odkurzacz i ...