Dodaj publikację
Autor
Jolanta Kluczek
Data publikacji
2009-04-27
Średnia ocena
5,00
Pobrań
713

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Słownik twórczej ortograficzno - gramatycznej współpracy - uczeń - rodzic - nauczyciel opracowany na podstawie wskazówek zawartych w pozycji Nory Grochowskiej pt. "Co robić, kiedy nie wiadomo, co robić''.
 Pobierz (docx, 14,4 KB)

Podgląd treści

PRYWATNY

SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY

Z

RODZINĄ WYRAZÓW

DLA UCZNIA KLASY 3……………………

Wyrazy bliskie znaczeniem

i posiadające określoną wspólną cząstkę

nazywają się pokrewne.

Tworzą one rodzinę wyrazów.

Słownik został opracowany na podstawie wskazówek

zawartych w pozycji pani Nory Grochowskiej

pt. ,,Co robić, kiedy nie wiadomo, co robić’’.

Celem pracy ze słownikiem jest:

- wyrabianie ortograficznych nawyków

- poczucie ortograficznego spokoju

- lepsze oceny za pisownię dyktand, wypracowań

- polubienie ortografii , gramatyki

- doskonalenie stosowania zasad ortograficznych

INSTRUKCJA

DOBRE RADY

1.PISZ WYRAŹNIE !

2. ŁĄCZ LITERY!

3.PRACUJ REGULARNIE –codziennie 20 – 30 minut, a w weekendy 10 – 15 minut. Jest bardzo ważne, aby Twój mózg był codziennie stawiany w stan,, gotowości ortograficznej’’.

4. WYSZUKUJ TRUDNE WYRAZY

-błędy w Twoich zeszytach

- słownik ortograficzny

- różne ,, okazy ‘’ – z reklam, programów telewizyjnych

5. ZAPISUJ ZASADY ORTOGRAFICZNE

6. STOSUJ KOLORY – w celu zaznaczenia i zapisu zasady

WAŻNE

TWORZĄC RODZINĘ WYRAZÓW – postaraj się wymyślić

i zapisać od 2- 6 wyrazów.

KONIECZNIE MUSZĄ TO BYĆ różne części mowy :

rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, liczebniki.

WAŻNE DLA RODZICA

1.Przez pierwsze 7 – 10 dni od chwili założenia słownika należy codziennie pracować z dzieckiem zgodnie z radami.

2. Przez następne 2- 3 tygodnie – pomagać tylko w tworzeniu rodziny wyrazów.

NALEŻY KAŻDORAZOWO DOKŁADNIE SPRAWDZIĆ WYKONANĄ PRACĘ

3. Po upływie około miesiąca dziecko pracuje samodzielnie.

WAŻNE DLA UCZNIA

KARTY PRACY STARAJ SIĘ TWORZYĆ SAMODZIELNIE!

Możesz je dołączyć do dużego zeszytu, bloku z liniami.

WYKORZYSTAJ WŁASNE POMYSŁY!

TWOJA PRACA BĘDZIE DOCENIANA PRZEZ NAUCZYCIELA RAZ W TYGODNIU – W PIĄTEK!

KARTA PRACY - przykład

ZASADA ORTOGRAFICZNA

RZ piszemy po spółgłoskach : b, p, d, t, g, k, ch, j, w.

RODZINA WYRAZU - PRZYJAŹŃ

Rzeczowniki – przyjaźń, przyjaciel, przyjaciółka, przyjaciele

Czasowniki – przyjaźnić się, zaprzyjaźnić się,

Przymiotniki –przyjacielski, zaprzyjaźniony, nieprzyjacielski

RODZINA WYRAZU - ………………….

Rzeczowniki- ……………………………………………………………….

Czasowniki - ……………………………………………………………….

Przymiotniki - ……………………………………………………………

RODZINA WYRAZU - ……………….

Rzeczowniki - …………………………………………………………..

Czasowniki -……………………………………………………………….

Przymiotniki - ……………………………………………………………