Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Karbowniczek
Data publikacji
2009-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
127

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji dla klasy IV szkoły podstawowej GiZR.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji

Temat lekcji: GiZR. Doskonalenie podań i chwytów sprzed klatki piersiowej.

Zadania lekcji:

• doskonalenie podań i chwytów sprzed klatki piersiowej w mini koszykówce

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Przybory i przyrządy: szarfy, piłki do mini koszykówki, kreda, linka długości 5 m obciążona na końcu woreczkiem lub piłką palantową, ,,woreczek skarbów.”

Klasa: IV dz i ch - 24 ćwiczących w kostiumach gimnastycznych

Krótka charakterystyka klasy: rozwój fizyczny według norm, słaba koordynacja

|Lp. |Nazwy punktów toku |Treść |Czas w minutach |Uwagi organizacyjno-metodyczne |
|1. |Ćwiczenia porządkowo- |Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności |3’ |Ustawienie w dwuszeregu |
| |wychowawcze |i gotowości do zajęć, podanie zadań i | | |
| | |celów lekcji | | |
|2. |Zabawa lub gra |"BEREK Z PODANIEM PIŁKI” |4’ |N-l wyznacza dwóch berków i pilnuje |
| |ożywiająca |Dwóch berków goni, pozostali uciekając | |aby uczniowie przestrzegali zasad gry |
| | |podają między sobą piłkę, posiadanie | | |
| | |której chroni przed złapaniem. | | |
|3. |Zabawa lub gra |,,CHWYĆ PIŁKĘ” |5’ |N-l wyznacza pierwszą osobę |
| |orientacyjno-porządkowa |Uczniowie ustawieni w kole kolejno | |wyrzucającą piłkę, czuwa nad poprawnym|
| | |odliczają. Zawodnik stojący w środku koła | |wykonywaniem ćwiczenia |
| | |wywołuje wybrany numer podrzucając | | |
| | |jednocześnie piłkę w górę. Zawodnik z | | |
| | |obwodu koła posiadający dany numer wbiega | | |
| | |do koła i chwyta piłkę zanim ta upadnie na| | |
| | |ziemię. | | |
|4. |Zabawa lub gra z |„ZDOBĄDZ TERYTORIUM” |4’ |Uczniowie dobierają się w pary |
| |mocowaniem lub | | | |
| |dźwiganiem |Uczniowie w parach siedzą tyłem do siebie | | |
| | |(z podkurczonymi kolanami) dotykając się | | |
| | |plecami. Pomiędzy nimi na parkiecie | | |
| | |zaznaczona jest kredą linia. Zadaniem | | |
| | |każdego z uczniów jest dostanie się na | | |
| | |terytorium partnera poprzez wypchnięcie go| | |
| | |jak najdalej od linii. | | |
|5. | Zabawa  masowa, bieżna |,,ŻYWY KOSZ” |7’ |Uczniowie posiadający piłkę odnoszą |
| |lub skoczna |Boisko do koszykówki – rysujemy dwa koła | |je, po czym dołączają do grupy, która |
| | |rzutów wolnych. W grze uczestniczą dwie | |utworzyła koło. |
| | |drużyny. Jeden zawodnik pełni rolę | | |
| | |,,żywego kosza”, który znajduje się w | | |
| | |kole. Celem gry jest skuteczne podanie | | |
| | |piłki do ,,kosza”, tak aby zawodnik | | |
| | |pełniący tę rolę mógł ja złapać nie | | |
| | |wychodząc z koła. Za skuteczne podanie | | |
| | |drużyna zdobywa 2 punkty. | | |
|6. |Zabawa  rzutna lub z |,DO PIĘCIU PODAŃ” |6’ |Uczniowie dzielą się na cztery zespoły|
| |podbijaniem albo kopna | | |wg kolorów szarf. Dwie drużyny grają |
| | |Zadaniem drużyny jest podać piłkę między | |na jednej połowie boiska, a drugie |
| | |sobą 5 razy pod rząd. Drużyna przeciwna | |dwie drużyny na drugiej. |
| | |stara się przechwycić piłkę. Wygrywa ta | | |
| | |drużyna, która zdobyła więcej dużych | | |
| | |punktów | | |
|7. |Zabawa  skoczna albo |„SZCZUR” |5’ |Ustawienie w kole |
| |bieżna o mniejszym |Jeden z uczestników stojący w środku koła | | |
| |natężeniu |, obracając się ...