Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wychowawczy dla klasy IV
CEL WYCHOWANIA: Dziecko z ciekawością poznaje region, w którym mieszka
|l.p. |Cele operacyjne |działania |Osoby odpowiedzialne |termin |
|1 |Jaka ciekawa jest kultura |- bierzemy udział w projekcie „Ścieżki |wychowawca |Marzec |
| |naszego regionu! |gdyńskie” | | |
| | |- poznajemy zwyczaje świąteczne Kaszub podczas|wychowawca |Grudzień |
| | |spotkania z gwiżdżami | | |
| | |- poznajemy historię Gdyni | | |
| | |- przygotowujemy gazetkę ścienną poświęconą |wychowawca |styczeń |
| | |urodzinom Gdyni |wychowawca |luty |
|2 |Popatrzcie i posłuchajcie naszej|- przedstawiamy uczniom sylwetkę patrona |wychowawca |listopad |
| |baśni (legendy)! |naszej szkoły | | |
|3 |Chcę poznać Kaszuby! |- wychodzimy do Muzeum Miasta Gdyni (Domek |wychowawca |wrzesień |
| | |Abrahama), obejrzymy wystawę zanim powstało | | |
| | |miasto | | |
| | |- bierzemy udział w rajdzie: Władysławowo – | | |
| | |Rozewie |wychowawca |październik |
| | |- wyjeżdżamy na wycieczkę/ „zieloną szkołę” | | |
| | | |wychowawca |maj |
| | | | | |
|4 |Jesteśmy dziećmi, uczniami |- bierzemy udział w zajęciach integracyjnych |wychowawca, pedagog szkolny,|wrzesień |
| |siedemnastki. Tworzymy jedną |na plaży |wychowawcy równoległych klas| |
| |klasę! | |IV-tych | |
| | | | | |
| |- integracja uczniów | | | |
| |- zapobieganie przemocy | |wychowawca | |
| |fizycznej i agresji słownej |- jesteśmy razem tu i teraz, zajęcia | | |
| |- Realizacja programów ścieżek |integracyjne z wychowawcą | |cyklicznie - cały rok|
| |międzyprzedmiotowych | | |szkolny |
| | |-- Jesteśmy częścią społeczności szkolnej, |wychowawca | |
| | |wdrażamy się do samorządności | |cały rok szkolny |
| | |Wybieramy Samorząd klasowy | | |
| | |Bierzemy udział w pracach SU | | |
| | |tworzymy Kronikę Klasową | | |
| | |bierzemy udział w uroczystościach szkolnych: | | |
| | |1. 11 listopada | | |
| | |2. Urodziny Szkoły | | |
| | |3.Jasełka | | |
| | |4.Urodziny Gdyni | | |
| | |5. Dzień Miłych Słówek | | |
| | |6. 3 Maja | | |
| | |- bierzemy udział w Światowym Dniu Sprzątania | | |
| | |Świata | | |
| | |- poznajemy historię i tradycje naszej szkoły | | |
| | |- nasze szkolne sukcesy i porażki | | |
| | |- poznajemy Statut Szkoły, a zwłaszcza prawa i| | |
| | |obowiązki ucznia | | |
| | |- poznajemy prawa dziecka | | |
| | |-Dlaczego warto dbać o środowisko naturalne, | | |
| | |co dzieci mogą robić aby chronić przyrodę | | |
| | |- Media z których korzystam, programy | | |
| | |telewizyjne i filmy które oglądamy (konkurs | | |
| | |klasowy na opowiadanie). Telewizja i komputer | | |
| | |pomagają czy szkodzą? | | |
| | |- Z higieną na ty (higiena osobista, | | |
| | |wypoczynek, właściwe odżywianie) |wychowawca |wrzesień |
| | |- osoby niepełnosprawne, chore i starsze – jak| | |
| | |można im pomóc? | | |
| | |- bezpieczeństwo w szkole, bezpieczny |wychowawca |październik |
| | |wypoczynek (jak uczyć się i bawić bezpiecznie)| | |
| | |- poznawanie swoich zalet i wad (hobby, pasje)| | |
| | |- walczymy z agresją |wychowawca |styczeń |
| | |radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych | | |
| | |przyczyny agresji | | |
| | |metody rozładowywania złości | | |
| | | |wychowawca |wrzesień |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wychowawca |październik |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wychowawca, nauczyciel |cały rok szkolny |
| | | |przyrody | |
| | | | | |
| | | |wychowawca |marzec, kwiecień |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |cały rok szkolny |
| | | |Wychowawca | |
| | | | | |
| | | | |czerwiec |
| | | | | |
| | | |Wychowawca | |
| | | | | |
| | | | |cały rok szkolny |
| | | | | |
| | | |Wychowawca | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |cały rok szkolny |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wychowawca |cały rok szkolny |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wychowawca | |