Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
Human Rights in the EFL Classroom
Autor: Weronika Sturmowska
nauczyciel języka angielskiego
Adres szkoły:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
ul. Złotowska 15
89-310 Łobżenica
tel. 067 286 00 37
Klasa: II/III liceum ogólnokształcącego, poziom rozszerzony
Temat: A woman fights for human rights. The work of Aung San Suu Kyi. (Kobieta walczy o prawa człowieka. Działalność Aung San Suu Kyi.)
Czas: 45 min.
Cel lekcji:
• cele ogólne
- uczeń poznaje słownictwo dotyczące walki o wolność i prawa człowieka
- uczeń kształtuje umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem
- uczeń kształtuje umiejętność wypowiadania się (praca pisemna – recenzja w zadaniu domowym)
• cele szczegółowe
- uczeń zna życie i działalność birmańskiej opozycjonistki Aung San Suu Kyi
- uczeń zna słownictwo dotyczące walki o wolność i prawa człowieka
- uczeń potrafi wyszukać w tekście szczegółowe informacje
- uczeń potrafi uzupełnić tekst na podstawie usłyszanej piosenki
- uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu
- uczeń potrafi wymienić organizacje promujące Prawa Człowieka w języku angielskim
- uczeń zna słynnych przywódców walki o wolność i prawa człowieka w XX wieku
Metody:
• metoda komunikatywna
• metoda gramatyczno-tłumaczeniowa
• burza mózgów
Formy pracy:
• praca z tekstem (informacja biograficzna o Aung San Suu Kyi) – karta pracy nr 1, karta pracy nr 4
• praca z tekstem słuchanym (tekst piosenki U2 „Walk On” do uzupełnienia) – karta pracy nr 2
• ćwiczenia leksykalne (dobieranie, tłumaczenie, odnajdywanie antonimów) – karta pracy nr 3
• praca w parach, grupach i indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
• płyta CD
• odtwarzacz CD
• karty pracy przygotowane przez nauczyciela
• tablica
Przebieg lekcji:
I. Wstęp
Organizacja lekcji – sprawdzenie obecności; podanie tematu lekcji
II. Rozwinięcie
1. Rozgrzewka językowa
a. Nauczyciel pisze na tablicy hasło HUMAN RIGHTS FIGHTERS IN THE 20TH CENTURY; prosi uczniów o wypisanie najważniejszych zwolenników walki o prawa człowieka.
b. Uczniowie w grupach wypisują nazwiska na kartce. Nauczyciel prosi przedstawicieli grup o wypisanie nazwisk na tablicy (przewidywane odpowiedzi uczniów: Lech Wałęsa, Martin Luther King, John Paul II, Mother Teresa, Mahatma Ghandi)
2. Rozumienie tekstu czytanego
a. Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy numer 1, informuje czego dotyczy tekst. Uczniowie indywidualnie czytają krótką biografię Aung San Suu Kyi i wykonują ćwiczenia leksykalne (karta pracy nr 3). Nauczyciel nadzoruje pracę uczniów. Prosi kilkoro uczniów o odczytanie wykonanych ćwiczeń.
b. Uczniowie w parach przygotowują odpowiedzi na pytania do tekstu (karta pracy nr 4). N-l wybiera osoby, które udzielą odpowiedzi.
3. Rozumienie tekstu słuchanego
a. Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy nr 2 (tekst piosenki U2 „Walk On”)
b. N. informuje uczniów, że piosenka została zainspirowana działalnością Aung San Suu ...