Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KRYTERIA I ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO – KLASA IV
Sprawdzanie i ocenianie uczniów na lekcjach języka niemieckiego odbywa się systematycznie. Ocenie podlegają wypowiedzi ustne i pisemne uczniów, takie jak:
← testy przeprowadzane po omówieniu każdego rozdziału, sprawdzające przyswojenie treści kształcenia, jak i stopień opanowania wszystkich sprawności językowych (W przypadku otrzymania przez ucznia oceny niedostatecznej z testu sprawdzającego, uczeń może poprawić nie zaliczony materiał w ustalonym z nauczycielem terminie.),
← wypowiedzi ustne dotyczące omawianych tematów, sprawdzające pełność wypowiedzi, poprawność struktur gramatycznych, dobór słownictwa oraz intonację i wymowę,
← wypowiedzi pisemne, w których ocenia się treść i formę wypowiedzi, zróżnicowanie konstrukcji gramatycznych i leksykalnych, poprawność językową (gramatyczną, leksykalną, stylistyczną i ortograficzną) oraz opracowanie graficzne (w przypadku zadań projektowych – długoterminowych),
← prace domowe stanowiące dowód pracy własnej ucznia (W przypadku braku pracy domowej zgłoszonego przed lekcją, uczeń otrzymuje minus. Trzy minusy decydują o wystawieniu oceny niedostatecznej. W przypadku niezgłoszenia braku pracy domowej, uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.),
← aktywność na lekcji, którą wykazują uczniowie, biorąc udział w dyskusjach, współpracując z nauczycielem i innymi uczniami na lekcji (Uczniowie nagradzani są plusami. Pięć plusów decyduje o wystawieniu oceny bardzo dobrej.).
Ocena śródroczna (końcowa) nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
Ocena celująca
Uczeń wykazuje się dodatkową wiedzą i umiejętnościami, wykraczającymi poza omawiane treści kształcenia w zakresie rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, mówienia, pisania i gramatyki.
Ocena bardzo dobra
Rozumienie ze słuchu
Uczeń na podstawie usłyszanego tekstu potrafi sporządzić notatki, odpowiedzieć na pytania, uzupełnić luki w tekście, słucha ze zrozumieniem tekstów mówionych, czytanych i nagrań z kaset.
Mówienie
Wypowiedzi ucznia są płynne i poprawne pod względem fonetycznym. Uczeń swobodnie wypowiada się na określony temat (zainteresowania, rodzina, wymarzony pokój, czas wolny) w ramach poznanych zasad gramatycznych.
Czytanie
Uczeń czyta płynnie, rozumie podstawowe napisy i ogłoszenia, umie wyszukać w tekście interesujące go informacje.
Pisanie
Uczeń pisze poprawnie ortograficznie, potrafi pisać o sobie, swoich zainteresowaniach, rodzinie, czasie wolnym w ramach poznanych reguł gramatycznych.
Ocena dobra
Rozumienie ze słuchu
Uczeń potrafi wybrać prawidłową odpowiedź: prawda/fałsz, potrafi połączyć wypowiedź słuchaną z tekstem pisanym lub obrazkiem oraz ustalić kolejność wydarzeń.
Mówienie
Uczeń poprawnie wymawia i intonuje wyrazy. Uczeń wypowiada się na określony temat (zainteresowania, rodzina, wymarzony pokój, czas wolny) używając poznane struktury gramatyczne.
Czytanie
Uczeń czyta poprawnie i rozumie tekst, potrafi ustalić poprawność kolejności tekstu, przyporządkowuje tekst do ilustracji, rozwiązuje bez błędów ćwiczenia prawda/fałsz.
Pisanie
Uczeń popełnia drobne błędy ortograficzne lub gramatyczne, nie zakłócające komunikacji.
Ocena dostateczna
Rozumienie ze słuchu
Uczeń potrafi wybrać prawidłową odpowiedź, rozumie ...