Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Nowak
Data publikacji
2009-05-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
123

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kryteria i zasady oceniania z języka niemieckiego dla klas IV - VI szkoły podstawowej na podstawie podręcznika "der, die, das".
 Pobierz (doc, 63,5 KB)

Podgląd treści


KRYTERIA I ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO – KLASA IV

Sprawdzanie i ocenianie uczniów na lekcjach języka niemieckiego odbywa się systematycznie. Ocenie podlegają wypowiedzi ustne i pisemne uczniów, takie jak:
← testy przeprowadzane po omówieniu każdego rozdziału, sprawdzające przyswojenie treści kształcenia, jak i stopień opanowania wszystkich sprawności językowych (W przypadku otrzymania przez ucznia oceny niedostatecznej z testu sprawdzającego, uczeń może poprawić nie zaliczony materiał w ustalonym z nauczycielem terminie.),
← wypowiedzi ustne dotyczące omawianych tematów, sprawdzające pełność wypowiedzi, poprawność struktur gramatycznych, dobór słownictwa oraz intonację i wymowę,
← wypowiedzi pisemne, w których ocenia się treść i formę wypowiedzi, zróżnicowanie konstrukcji gramatycznych i leksykalnych, poprawność językową (gramatyczną, leksykalną, stylistyczną i ortograficzną) oraz opracowanie graficzne (w przypadku zadań projektowych – długoterminowych),
← prace domowe stanowiące dowód pracy własnej ucznia (W przypadku braku pracy domowej zgłoszonego przed lekcją, uczeń otrzymuje minus. Trzy minusy decydują o wystawieniu oceny niedostatecznej. W przypadku niezgłoszenia braku pracy domowej, uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.),
← aktywność na lekcji, którą wykazują uczniowie, biorąc udział w dyskusjach, współpracując z nauczycielem i innymi uczniami na lekcji (Uczniowie nagradzani są plusami. Pięć plusów decyduje o wystawieniu oceny bardzo dobrej.).

Ocena śródroczna (końcowa) nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.

Ocena celująca

Uczeń wykazuje się dodatkową wiedzą i umiejętnościami, wykraczającymi poza omawiane treści kształcenia w zakresie rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, mówienia, pisania i gramatyki.

Ocena bardzo dobra

Rozumienie ze słuchu
Uczeń na podstawie usłyszanego tekstu potrafi sporządzić notatki, odpowiedzieć na pytania, uzupełnić luki w tekście, słucha ze zrozumieniem tekstów mówionych, czytanych i nagrań z kaset.

Mówienie
Wypowiedzi ucznia są płynne i poprawne pod względem fonetycznym. Uczeń swobodnie wypowiada się na określony temat (zainteresowania, rodzina, wymarzony pokój, czas wolny) w ramach poznanych zasad gramatycznych.

Czytanie
Uczeń czyta płynnie, rozumie podstawowe napisy i ogłoszenia, umie wyszukać w tekście interesujące go informacje.

Pisanie
Uczeń pisze poprawnie ortograficznie, potrafi pisać o sobie, swoich zainteresowaniach, rodzinie, czasie wolnym w ramach poznanych reguł gramatycznych.

Ocena dobra

Rozumienie ze słuchu
Uczeń potrafi wybrać prawidłową odpowiedź: prawda/fałsz, potrafi połączyć wypowiedź słuchaną z tekstem pisanym lub obrazkiem oraz ustalić kolejność wydarzeń.

Mówienie
Uczeń poprawnie wymawia i intonuje wyrazy. Uczeń wypowiada się na określony temat (zainteresowania, rodzina, wymarzony pokój, czas wolny) używając poznane struktury gramatyczne.

Czytanie
Uczeń czyta poprawnie i rozumie tekst, potrafi ustalić poprawność kolejności tekstu, przyporządkowuje tekst do ilustracji, rozwiązuje bez błędów ćwiczenia prawda/fałsz.

Pisanie
Uczeń popełnia drobne błędy ortograficzne lub gramatyczne, nie zakłócające komunikacji.

Ocena dostateczna

Rozumienie ze słuchu
Uczeń potrafi wybrać prawidłową odpowiedź, rozumie ...