Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Katarzyna Kryszewska
Nauczyciel kształcenia zintegrowanego
Szkoła Podstawowa w Borczu
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
(od 01 IX 2008 r. do 31 V 2009 r.)
…………………………………… ………………………………………….
Miejscowość, data podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły
Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 01 XII 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118. poz. 1112, z późn. zm.)
CELE SZCZEGÓŁOWE
1. Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w klasie II
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego.
| | | |Sposób dokumentowania |
|Kierunki rozwoju |Zadania |Terminy | |
| | | | |
|Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły, |1.Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi |Wrzesień, Październik |Notatki własne. |
|w której nauczyciel odbywał staż. |regulującymi pracę szkoły: Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania | | |
| |i klasyfikowania. | | |
|(§ 6 ust. 2 pkt 1) | | | |
| |2. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Zapoznanie się | | |
| |z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusze ocen. |Okres stażu | |
| | | |Prawidłowe prowadzenie |
| |3.Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa | |dokumentacji szkolnej. |
| |i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas | |Notatki własne. |
| |codziennej realizacji zajęć. |Okres stażu | |
| | | | |
| |4. Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora | | |
| |z pracownikami. Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. | | |
| | | |Organizacja zajęć własnych. |
| |5. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. |Okres stażu. | |
| |ustawy, rozporządzenia. | | |
| | | |Notatki własne. |
| |6. Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji | | |
| |stażu. |Wrzesień | |
| | | | |
| |7. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie | |Omówienie zasad współpracy. |
| |go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. | | |
| | |Wrzesień |Plan rozwoju zawodowego. |
| |8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, | | |
| |scenariuszy lekcji, zdjęć. | |Teczka stażysty. |
| | |Wrzesień | |
| | | | |
| |9. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie | | |
| |sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i |Okres stażu | |
| |modyfikacji planu rozwoju. | |Sprawozdanie z realizacji stażu. |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Maj | |
| | | | |
|Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób |1. Zapoznanie się z propozycjami ...