Dodaj publikację
Autor
Agata Buczkowska
Data publikacji
2009-05-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
127

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy Samorządu Uczniowskiego realizowany w Szkole Podstawowej w Człopie.
 Pobierz (doc, 63,5 KB)

Podgląd treści

[pic]

OPIEKUNKA SAMORZĄDU :

AGATA BUCZKOWSKA

WSTĘP:

W szkole działa Samorząd Uczniowski ,który tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Wznosi się on zasadniczo
na dwóch filarach: na zainteresowaniach i potrzebach dzieci i młodzieży oraz jej obowiązkach i zadaniach.
Samorząd Uczniowski poprzez swoja działalność uczy:
- demokratycznych form współżycia społecznego i współdziałania,
- umiejętności kierowania drugimi i podporządkowania się osobom kierującym,
- odpowiedzialności za siebie, samodzielności, wzajemnego wspierania się w pracy,
- twórczego działania,
- uaktywniania wielu osób na rzecz spraw, które warte są podjęcia i zrealizowania,
- kształtowania się postaw prospołecznych, bezinteresownych świadczeń i pracy na rzecz drugich.
Praca w Radzie Samorządu Uczniowskiego uczy życia i przygotowuje do życia poprzez:
- wspieranie własnego rozwoju- właściwe przeżywanie sukcesów i porażek,
- kreowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby,
- aktywność własną,
- kształcenie charakteru- odpowiedzialność, punktualność samodzielność,
- naukę różnych ról społecznych: organizatora, lidera, członka grupy,
- wyposażenie w umiejętność pracy grupowej, twórczego myślenia, wystąpień publicznych
Praca w szkolnym samorządzie jest dla młodych ludzi dużą szansą na współdziałanie, sprawdzanie swoich możliwości, argumentowanie swoich racji. Jest doskonałą lekcją obywatelskiego działania, a zatem spełnia wszelkie wymogi wychowania patriotycznego.
Cele ogólne:
- wdrażanie dzieci do działalności na rzecz społeczności szkolnej i lokalnej,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- przygotowanie uczniów do reprezentowania swoich poglądów,
- kształtowanie umiejętności stosowania zasad demokracji w życiu społecznym,
- przygotowanie dzieci do sprawnego organizowania imprez
Cele szczegółowe:
- promowanie szkoły w środowisku lokalnym,
- dbałość o przyjazna atmosferę w szkole,
- rozwijanie umiejętności organizowania małych imprez,
- przeprowadzenie demokratycznych wyborów do RSU
- rozwijanie umiejętności dyskusji,
- współpraca między uczniami i nauczycielami w szkole,
- włączanie się w proces dydaktyczno- wychowawczy oraz realizację założeń programu wychowawczego szkoły,
- przyjmowanie części zadań porządkowych: dyżury śródlekcyjne, dbałość o wystrój sal i korytarzy,
- pełnienie funkcji reprezentacyjnej w kontaktach pozaszkolnych,
- planowanie życia i działalności ogółu uczniów,
- angażowanie wszystkich uczniów do czynnego udziału w życiu szkoły,
- kształtowanie w uczniach określonych postaw społecznych: zaangażowania, patriotyzmu, gospodarności, dyscypliny i
odpowiedzialności
Formy pracy:
- organizacja imprez dla społeczności szkolnej,
- organizacja wyborów do RSU,
- apele
- konkursy,
- występy uczniów na imprezach środowiskowych,
- wolontariat
- współpraca z instytucjami, zakładami pracy, fundacjami

| | | | |
|OBSZAR, ZAGADNIENIE |FORMY PRACY, REALIZACJI ZADAŃ |TERMIN |ODPOWIEDZIALNI |
| | | | |
|1. UROCZYSTOŚCI |- pomoc w organizacji roku szkolnego, |IX | |
|SZKOLNE |- apel- przyjęcie klas IV w poczet grupy wiekowej |X |Opiekunka grupy, RSU,klasy V |
| |- apel – uroczyste pasowanie uczniów klas I |X |Opiekunka grupy, wych. kl. I, RSU |
| |- DEN –spotkanie z n-lami |X |RSU, opiekun SU, opiekunki gr. wiek. |
| |- apel- Boże Narodzenie |XII | |
| |- apel-„ Człopa-moje miasto” |II |Klasy III z wychowawcami |
| |- apel- Rocznica Konstytucji 3-go Maja |V |Opiekunki grup wiekowych |
| |- apel- przekazanie władzy nowej RSU |VI ...