Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLASY IIC NA ROK SZKOLNY 2008/2009 NA BAZIE PLANU WYCHOWAWCZEGO I PROFILAKTYCZNEGO SZKOŁY
I . KSZTAŁCENIE ZDOLNOŚCI SPOSTRZEGANIA I KOJARZENIA:
CELE:
- wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce,
- korzystanie z różnych źródeł informacji,
- kształcenie myślenia przyczynowo- skutkowego
SPOSÓB REALIZACJI:
- stworzenie sytuacji, w której uczeń może wyrażać swoją opinię,
- organizacja wycieczek i wyjazdów poza teren zamieszkania
- mobilizacja uczniów do korzystania ze zbiorów bibliotecznych,
- pogadanki na temat ruchu drogowego,
- ocenianie na bieżąco zachowania uczniów,
- analiza zdarzeń, zachowań
SPODZIEWANE EFEKTY:
- uczeń wyraża swoje zdanie na dany temat,
- konfrontuje wiedzę w danych sytuacjach,
- uczeń korzysta z księgozbioru z pomocą nauczyciela,
- bezpiecznie porusza się po drodze,
- poprawnie zachowuje się na zajęciach i przerwie,
- ocenia sytuację i wyciąga wnioski
II. ROZWÓJ INTELEKTUALNY:
CELE:
- poprawne wypowiadanie się na określony temat,
- poznawanie i rozszerzanie swoich zainteresowań,
- przyjmowanie odpowiedzialności za swoją naukę,
SPOSÓB REALIZACJI:
- opracowanie gazetek tematycznych,
- uczenie podstawowych form wypowiedzi ustnej i pisemnej,
- przygotowanie do wystąpień publicznych podczas spotkań szkolnych i klaso-
wych,
- zwracanie uwagi na formę i treść wypowiedzi,
- organizowanie wyjazdów do kina,
- przygotowanie do sprawdzianów
- sprawdzanie prac domowych,
- sprawdzanie na bieżąco prac domowych
SPODZIEWANE EFEKTY:
- uczeń samodzielnie obiera wiadomości
- uczeń potrafi napisać krótki list, dokonać opisu,
- występy publiczne
- poprawnie wypowiada się na określony temat,
- uczeń wie na czym polega praca aktora,
- uzyskuje pozytywne oceny,
- utrwala systematycznie wiadomości
III. UKIERUNKOWANIE UCZUĆ, EMOCJI, ROZWÓJ MORALNY I DUCHOWY
CELE:
- umiejętność kontaktowania się z drugim człowiekiem,
- ocenianie własnego postępowania,
- reagowanie na krzywdę swoją i innych,
- szanowanie tradycji rodzinnych, narodowych i religijnych,
- właściwa zachowanie w stosunku do zwierząt i przyrody
SPOSÓB REALIZACJI:
- zadania wymagające współpracy,
- zwracanie uwagi na estetykę słowa,
- rozwiązywanie konfliktów,
- ocena zachowania,
- zbiórka żywności, odzieży dla potrzebujących,
- wyrabianie szacunku do symboli narodowych,
- udział w apelach,
- organizowanie wycieczek,
- dokarmianie zwierząt
SPODZIEWANE EFEKTY:
- praca w zespole,
- używanie słów grzecznościowych,
- brak konfliktów,
- poprawa zachowania,
- umiejętność dzielenia się z innymi,
- szanuje symbole narodowe,
- zna tradycje rodzinne, narodowe i religijne,
- szanuje przyrodę
IV. KSZTAŁCENIE WOLI:
CELE:
- dążenie do wyznaczonego celu,
- odpowiedzialność za siebie i grupę,
SPOSÓB REALIZACJI:
- nagradzanie wykonanej pracy,
- przydzielanie zadań,
- przygotowanie do udziału w imprezach klasowych i szkolnych
SPODZIEWANE EFEKTY:
- wykonane zadanie,
- chęć do dalszej pracy,
- wywiązanie się z podjętego zadania
V. WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE:
CELE:
- zachowanie zasad higienicznego trybu życia,
- dbanie o własny wygląd,
- zachowanie bezpieczeństwa w szkole
SPOSÓB REALIZACJI:
- uczestnictwo w zawodach sportowych i zabawach rekreacyjnych,
- kontrolowanie prawidłowej postawy,
- udział w spotkaniach z policją,
- zapoznanie z przepisami BHP
SPODZIEWANE EFEKTY:
- uczeń stosuje poznane zasady,
- jest zwinny i szybki ...