Dodaj publikację
Autor
Joanna Piotrzkowska
Data publikacji
2009-05-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty zatrudnionego na stanowisku nauczyciela języka angielskiego w Szkole Podstawowej.
 Pobierz (doc, 75,5 KB)

Podgląd treści


Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
zatrudnionego na stanowisku nauczyciela języka angielskiego
w Szkole Podstawowej im. …

Imię i nazwisko: …
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008
Czas trwania stażu: 9 miesięcy

CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

CELE SZCZEGÓŁOWE
1. Poznanie zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego:
- wewnątrzszkolnych
- pozaszkolnych
- samokształcenia

PLAN DZIAŁANIA

I SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO – ORGANIZACYJNA

|Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|Poznanie procedury |Zapoznanie z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego|Wrzesień 2008 |Poprawnie sformułowany |
|osiągania awansu |(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia | |plan rozwoju zawodowego |
|zawodowego |2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | |
| |nauczycieli). | | |
|Nawiązanie współpracy z |Rozmowa wstępna. |Wrzesień 2008 |Zawarcie kontraktu z |
|opiekunem stażu |Określenie zasad współpracy (harmonogram hospitacji). | |opiekunem stażu. |
|Zapoznanie z |Analiza dokumentacji: |Wrzesień 2008 |Prawidłowe wypełnianie |
|dokumentacją |Statut szkoły | |dokumentacji szkolnej. |
|obowiązującą w szkole |Wewnątrzszkolny system oceniania | |Teczka stażysty. |
| |Program wychowawczy | | |
| |Dziennik zajęć | | |
| |Przepisy BHP i przeciwpożarowe | | |
|Aktywne uczestnictwo w |Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych. |Cały okres stażu|Dokumentacja szkolna. |
|życiu szkoły |Pełnienie dyżurów. | | |
| |Współpraca w realizacji planu wychowawczego szkoły. | | |
|Dokumentowanie |Gromadzenie zaświadczeń, scenariuszy, certyfikatów. |Cały okres stażu|Teczka stażysty |
|realizacji planu rozwoju| | | |
|zawodowego | | | |
|Przygotowanie |Autorefleksja, samoocena, opis realizacji planu rozwoju zawodowego |Maj 2009 |Sprawozdanie z |
|sprawozdania z | | |realizacji stażu |
|realizacji planu rozwoju| | | |
|zawodowego | | | |

II SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO- DYDAKTYCZNA

|Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|Pogłębienie wiedzy i|Rozpoczęcie studiów uzupełniających magisterskich na kierunku Wychowanie |Październik 2008|Zaświadczenie z uczelni.|
|umiejętności w |Przedszkolne i Nauczanie Początkowe na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w | | |
|zakresie metodyki |Poznaniu. |Październik |Zaświadczenie ze Szkoły |
|nauczania w klasach |Kontynuowanie kursu przygotowawczego do certyfikatu CAE w Szkole Języków |2008- Marzec |Języków Obcych EMPIK |
|1-3 szkoły |Obcych EMPIK. |2009 |Notatki. |
|podstawowej oraz |Uczestnictwo w spotkaniach z opiekunem stażu, wspólna analiza | |Certyfikaty, |
|rozwijanie |obserwowanych zajęć, formułowanie wniosków, wskazówek do dalszej pracy. |Cały okres stażu|zaświadczenia, notatki. |
|umiejętności |Udział w formach doskonalenia zawodowego (szkolenia zewnętrzne i | |Wykaz przeczytanej |
|językowych |wewnętrzne) | |literatury. |
| |Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. | | |
| | | | |
|Obserwowanie zajęć |Udział w zajęciach. |Raz w miesiącu |Wnioski z obserwacji ...