Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt pt. „Nasza Ziemia”
I. Cele projektu:
1. Pokazanie życiowej użyteczności wiedzy i umiejętności matematycznych zdobytych w szkole.
2. Rozwijanie samodzielności.
3. Kształcenie u uczniów umiejętności:
• współdziałania w grupie, dzielenia się rolami i zadaniami,
• rozwiązywania konfliktów, poszukiwania kompromisu,
• zbierania i opracowywania wiadomości na zadany temat,
• korzystania z różnych źródeł informacji,
• selekcji informacji,
• przygotowania i wygłaszania wystąpień publicznych,
• wykonywania wszelkich obliczeń matematycznych.
II. Formy realizacji projektu:
W projekcie biorą udział całe klasy. Zadanie wykonują wszyscy uczniowie podzieleni na grupy. Hasłem przewodnim projektu jest „Nasza Ziemia”, a w obrębie tego zagadnienia uczniowie sami wybrali sobie temat szczegółowy.
III. Harmonogram realizacji projektu:
1. Czas trwania projektu: …….2008 – ……..2009
2. Plan realizacji poszczególnych etapów projektu.
I etap ……...2008 – określenie tematu i celów projektu
II etap ……..2009 – przygotowanie co najmniej 25% pracy
III etap ……..2009 – przygotowanie co najmniej 50% pracy
IV etap …….2009 – przedstawienie wszystkich skompletowanych materiałów.
IV. Prezentacja projektu.
1. Prezentacja może przybierać różne formy
2. Jeden zespół może wykorzystać jedną lub kilka form prezentacji.
3. Każdy zespół ma 15 minut czasu na prezentację zebranych
i opracowanych materiałów.
4. Oprócz prezentacji każda grupa referuje o sposobie pracy nad projektem (podział zadań w grupie, źródła informacji, współdziałanie, samoocena itp.)
5. Prezentacja nastąpiła ………….r.
V. Zasady i formy oceniania projektu:
1. Ocenianie bieżące (po każdym zakończonym etapie) podczas konsultacji z nauczycielem:
• omówienie osiągniętych efektów,
• ukierunkowanie dalszej pracy,
• samoocena pracy dokonana przez poszczególnych uczniów,
• ocena współpracy w grupie przez jej członków i nauczyciela,
• słuchanie siebie nawzajem.
2. Ocena końcowa projektu:
• ocena realizacji projektu przez poszczególne grupy nastąpi w dniu prezentacji,
• grupy oceniane będą prze komisję,
• członkowie komisji oceniając projekt będą brali pod uwagę zrozumienie tematu, ilość zgromadzonych materiałów i ich opracowanie, sposób prezentacji i pracę w zespole,
• wystawienie oceny przez komisję polegać będzie na wypełnieniu „Karty do głosowania”.
KARTA DO GŁOSOWANIA
|Oceniane elementy projektu |Umiejętności wykazywane przez realizatorów |Liczba przyznanych punktów |
|Formowanie tematu |– wybór i sformowanie tematu, | |
| |– jasne określenie celów, | |
| |– pomysł rozwiązania problemu określonego w temacie | |
|Zebranie i opracowanie materiałów |– ilość zgromadzonych materiałów, | |
| |– różnorodność źródeł informacji | |
| |– selekcja informacji | |
| |– przetworzenie informacji. | |
|Prezentacja |– wykorzystanie czasu prezentacji, | |
| |– forma prezentacji, | |
| |– zainteresowanie prezentacją widzów, | |
| |– sposób mówienia, | |
| |– wizualizacja (wsparcie graficzne). | |
Opracowała
Aneta Duell - Kostka