Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
| | |
|[pic] | |
| |ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH |
| |im. MIKOŁAJA KOPERNIKA W WYRZYSKU |
| |ul. Wiejska 1 89-300 Wyrzysk |
| |tel. 0- 67 286 77 09 fax. 0-67 286 77 09 |
SCENARIUSZ LEKCJI
PRZYGOTOWANY NA
POWIATOWY KONKURS DLA NAUCZYCIELI
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
NA NAJCIEKAWSZY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
DOTYCZĄCYCH PRAW CZŁOWIEKA
„Human Rights In The EFL Classroom”
Autor scenariusza – mgr Ewa Orzeł
Temat lekcji: Genocide in Darfur.
(Ludobójstwo w Darfurze)
| | |
|[pic] | |
| |ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH |
| |im. MIKOŁAJA KOPERNIKA W WYRZYSKU |
| |ul. Wiejska 1 89-300 Wyrzysk |
| |tel. 0- 67 286 77 09 fax. 0-67 286 77 09 |
KONSPEKT LEKCJI
Temat: Genocide in Darfur.
Nauczyciel prowadzący: mgr Ewa Orzeł
Poziom uczniów: średnio-zaawansowany
Czas lekcji: 45 minut
Ilość osób: 12
Cele lekcji:
• Uczeń wypowiada się na temat sytuacji zaistniałej w Darfurze,
• Uczeń opisuje zdjęcia przedstawiające sytuacje w Darfurze,
• Uczeń zna nazwy organizacji walczących z łamaniem praw człowieka,
• Uczeń zna zwroty wykorzystywane w sugerowaniu rozwiązań problemów,
• Uczeń samodzielnie sugeruje rozwiązania problemów w Darfurze,
• Uczeń ćwiczy czytanie ze zrozumieniem,
• Uczeń wie, jak streścić tekst, który przeczytał i reportaż, który obejrzał,
Kluczowe sprawności :
• READING – uczniowie czytają krótki tekst o sytuacji w Darfur,
• SPEAKING – uczniowie wypowiadają się na temat sytuacji panującej w Darfur, uczniowie opisują zdjęcia, uczniowie sugerują rozwiązanie problemów w Darfurze,
• LISTENING – uczniowie słuchają i jednocześnie oglądają krótkie przemówienie prezydenta Barack’a Obamy na temat pomocy ludności w Darfurze,
Kluczowe struktury:
• Czasowniki modalne (must, should, could, can), struktury przydatne w sugestiach (why don’t we? Let’s … We would like to… )
| | |
|[pic] | |
| |ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH |
| |im. MIKOŁAJA KOPERNIKA W WYRZYSKU |
| |ul. Wiejska 1 89-300 Wyrzysk |
| |tel. 0- 67 286 77 09 fax. 0-67 286 77 09 |
Kluczowe słownictwo:
• Słownictwo opisujące problemy ludności w czasach wojny (genocide, humanitarian catatrophy, nightmare, horror, to displace, to kill, to die, to murder, to find water, to be innocent, to find food, to fetch wood, to lose family, to be raped, to be hurt, to recover from pain, etc)
Elementy kulturowe:
• Omówienie głównych informacji o Darfurze,
• Omówienie obecnej sytuacji w Darfurze,
Materiały dydaktyczne:
• zdjęcia prezentujące sytuację w Darfurze (załącznik nr 1)
• mapa Darfuru (załącznik nr 2)
• przemówienie prezydenta Barack’a Obamy (załącznik nr 3)
• 4 kartki papieru różnego koloru (załącznik nr 4)
• krótki tekst przedstawiający sytuację w Darfurze ‘What is the crisis in Darfur’ (załącznik nr 5)
• List organizacji Human Rights Watch do Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
(załącznik nr 6)
• komputer, rzutnik, tablica, słowniki dwujęzyczne
| | |
|[pic] | |
| |ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH |
| |im. MIKOŁAJA KOPERNIKA W WYRZYSKU |
| |ul. Wiejska 1 89-300 Wyrzysk |
| |tel. 0- 67 ...