Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji muzyki – kl. IV
TEMAT : Nastroje w muzyce. Nauka piosenki „Zły humor”
Cele edukacyjne :
-rozpoznanie różnic w sposobie wykonania utworu,
- poznanie rytmu i melodii piosenki „ Zły humor”,
- stosowanie odpowiedniej intonacji głosu do interpretacji tekstu wiersza,
- kształcenie percepcji słuchowej uczniów.
Cele operacyjne :
Uczeń
- potrafi poprawnie zaśpiewać piosenkę „ Zły humor”,
- umie określić nastrój słuchanych utworów,
- stosuje odpowiednią intonację głosu do interpretacji tekstu wiersza,
- umie pokazać mimiką twarzy i ruchem ciała różne stany emocjonalne.
Metody :
- burza mózgów,
- analityczno- percepcyjna,
- problemowo- analityczna.
Formy :
- zbiorowa,
- indywidualna.
Przebieg lekcji :
1. Powitanie
2. Zapisanie tematu
3 . Powtórzenie poznanej wcześniej piosenki „ Idzie wiosna”
4. Rozmowa na temat stanów emocjonalnych
5. Wysłuchanie piosenki „ Zły humor”
6. Nauka melodii piosenki metodą ze słuchu i z obserwacją nut
7. Naśladowanie mimiką twarzy i ruchem ciała stanów emocjonalnych
8. Dobór odpowiedniej intonacji głosu do interpretacji wiersza „ Wiosna” D. Wawiłow
9. Wymienienie tytułów ulubionych piosenek i uzasadnienie wyboru
10.Wysłuchani fragmentów utworów o różnym nastroju :
- M. Rimski- Korsakow „ Lot trzmiela”
- C. Saint- Saens „ Łabędź”
11. Tworzenie krótkiej etiudy tanecznej do fragmentu wysłuchanej muzyki
12. Odgadywanie fragmentów smutnych i wesołych melodii ze słuchu
13. Pożegnanie