Dodaj publikację
Autor
Andrzej Balicki
Data publikacji
2009-05-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty wychowawcy świetlicy.
 Pobierz (docx, 43,3 KB)

Podgląd treści

SAMORZĄDOWE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

w OPOCZNIE

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA STAŻYSTY

UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

opracowany na podstawie:

Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami

(Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli);

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593);

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

(Dz.U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580).

ANDRZEJ BALICKI

Nauczyciel – wychowawca świetlicy

Opiekun stażu

…………………………………………………………………………..

Czas trwania stażu:

01.09.2008r. – 31.05.2009r.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Opoczno , wrzesień 2008 rok

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:

poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły;

poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i zasad jej prowadzenia;

poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć;

nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.

Doskonalenie warsztatu pracy poprzez:

uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz wyciąganie wniosków do dalszej pracy zapewniających właściwą realizację statutowych zadań szkoły;

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich oraz wyciąganie wniosków do dalszej pracy.

Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

Rozwijanie współpracy w zakresie działania na rzecz dzieci i młodzieży.

Wspieranie aktywności twórczej dzieci i młodzieży.

Pogłębienie kontaktów z rodzicami , wychowawcami klasowymi i pedagogiem szkolnym.

Lp.

Cel, zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Ocena własnych umiejętności, analiza dotychczasowej działalności

Analiza i ocena własnych umiejętności i wiedzy;

Rozważenie braków, kierunków rozwoju i dążenia zawodowe;

Podjęcie decyzji, jakie działania podjąć, aby doskonalić swój warsztat pracy uwzględniając specyfikę i potrzeby szkoły.

VIII. 2008r.

Wnioski z samooceny

2.

Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego

Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia awansu zawodowego poprzez analizę przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego:

Ustawa o systemie oświaty;

Karta nauczyciela;

Rozporządzenia MEN;

Spotkanie z Dyrektorem Szkoły dotyczące awansu zawodowego;

Rozmowy i konsultacje z doświadczonymi nauczycielami, pedagogiem szkolnym dotyczące zasad realizacji stażu;

Bieżące śledzenie informacji o zmianach w prawie oświatowym na łamach prasy, czasopism, stron internetowych itp.

IX. 2008r.

Teczka

z aktami prawnymi

i przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczyciela stażysty

3.

Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu

Zawarcie ustnego kontraktu

z opiekunem stażu:

określenie zakresu obowiązków oraz ...