Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SAMORZĄDOWE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
w OPOCZNIE
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
opracowany na podstawie:
Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami
(Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
(Dz.U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580).
ANDRZEJ BALICKI
Nauczyciel – wychowawca świetlicy
Opiekun stażu
…………………………………………………………………………..
Czas trwania stażu:
01.09.2008r. – 31.05.2009r.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Opoczno , wrzesień 2008 rok
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:
poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły;
poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i zasad jej prowadzenia;
poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć;
nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.
Doskonalenie warsztatu pracy poprzez:
uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz wyciąganie wniosków do dalszej pracy zapewniających właściwą realizację statutowych zadań szkoły;
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich oraz wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
Rozwijanie współpracy w zakresie działania na rzecz dzieci i młodzieży.
Wspieranie aktywności twórczej dzieci i młodzieży.
Pogłębienie kontaktów z rodzicami , wychowawcami klasowymi i pedagogiem szkolnym.
Lp.
Cel, zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1.
Ocena własnych umiejętności, analiza dotychczasowej działalności
Analiza i ocena własnych umiejętności i wiedzy;
Rozważenie braków, kierunków rozwoju i dążenia zawodowe;
Podjęcie decyzji, jakie działania podjąć, aby doskonalić swój warsztat pracy uwzględniając specyfikę i potrzeby szkoły.
VIII. 2008r.
Wnioski z samooceny
2.
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego
Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia awansu zawodowego poprzez analizę przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego:
Ustawa o systemie oświaty;
Karta nauczyciela;
Rozporządzenia MEN;
Spotkanie z Dyrektorem Szkoły dotyczące awansu zawodowego;
Rozmowy i konsultacje z doświadczonymi nauczycielami, pedagogiem szkolnym dotyczące zasad realizacji stażu;
Bieżące śledzenie informacji o zmianach w prawie oświatowym na łamach prasy, czasopism, stron internetowych itp.
IX. 2008r.
Teczka
z aktami prawnymi
i przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczyciela stażysty
3.
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu
Zawarcie ustnego kontraktu
z opiekunem stażu:
określenie zakresu obowiązków oraz ...