Dodaj publikację
Autor
Zofia Kocjan
Data publikacji
2009-05-18
Średnia ocena
4,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Temat: "W krainie muzyki i piosenki”- zabawa "Stań ze mną w koło”, zaprezentowanie piosenek: "Katarynka”, "Piłka Oli”, "Zielona Wiosna”, taniec "Czardasz” wspólnie z Rodzicami, taniec z szarfami wg pomysłu dzieci przy utworze Vivaldiego, słuchanie piosenki "Powrót wiosny”, zagadki muzyczne, zabawa ze śpiewem "Jestem muzykantem”.
 Pobierz (doc, 23,5 KB)

Podgląd treści


Zajęcie otwarte dla Rodziców Chóru,, Wesołe Nutki”
Temat:,, W krainie muzyki i piosenki”- zabawa ,, Stań ze mną w koło”, zaprezentowanie piosenek:,, Katarynka”, ,,Piłka Oli”, ,, Zielona Wiosna”, taniec ,, Czardasz” wspólnie z Rodzicami, taniec z szarfami wg pomysłu dzieci przy utworze Vivaldiego, słuchanie piosenki,, Powrót wiosny”, zagadki muzyczne, zabawa ze śpiewem ,, Jestem muzykantem”.
Cele:
- kształcenie poczucia rytmu w zabawach tanecznych
- rozwijanie wyobraźni i wrażliwości twórczej
- uwrażliwienie na budowę A i B utworu muzycznego
- kształcenie umiejętności gry na instrumentach
- uwrażliwienie na nastrój w muzyce
- rozwijanie słuchu rytmicznego i poczucia tempa w muzyce
- wyczuwanie i nazywanie nastroju muzyki
- rozwijanie pamięci muzycznej
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie dzieci i Rodziców podczas zabawy ,, Stań ze mną w koło”- dzieci tańczą wspólnie z Rodzicami.
2. Rozśpiewanie grupy poprzez zaprezentowanie Rodzicom kilku piosenek:
,, Katarynka”, ,,Piłka Oli”, ,, Zielona Wiosna”.
3. Taniec ,, Czardasz” wspólnie z Rodzicami ( dwie wersje – pierwsza- jako ,,Stonoga”, druga- jako tańczące paluszki).
4. Wysłuchanie fragmentu utworu Vivaldiego,, Wiosna”- określenie charakteru melodii
( wesoła).
5. Taniec z szarfami wg pomysłu dzieci przy utworze Vivaldiego- własna improwizacja dzieci.
6. Słuchanie piosenki,, Powrót wiosny”- zwrócenie uwagi dzieci na budowę piosenki
( zwrotki i refren ten sam powtarzający się po każdej zwrotce).
7. Nauka refrenu piosenki,, Powrót wiosny”.
8. Zagadki muzyczne- odtwarzanie fragmentów znanych dzieciom piosenek z płyt CD, zadaniem dzieci będzie rozpoznanie tytułu piosenki.
9. Podział dzieci na dwie grupy: orkiestrę i dzieci śpiewające, wybór dyrygenta- zaśpiewanie piosenki , ,, Maszeruje wiosna” przy równoczesnym akompaniamencie instrumentów perkusyjnych.
10. Zabawa ze śpiewem wspólnie z Rodzicami ,, Jestem muzykantem”- naśladowanie gry na różnych instrumentach muzycznych.
11. Pożegnanie – podczas spokojnej melodii podanie rąk wszystkim dzieciom i Rodzicom podziękowanie za wspólna zabawę.

Zajęcie prowadziła: Zofia Kocjan