Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego w szkole
podstawowej
Agnieszka Chrzęszczyk
Szkoła Podstawowa
1. DATA:
2. POZIOM: klasa I szkoła podstawowa, 2 godz. języka angielskiego
tygodniowo
3. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45min
4. TEMAT: At school- poznajemy nazwy przyborów szklonych.
5. CELE LEKCJI:
Cel główny:
Uczeń poznaje nazwy przyborów szkolnych
Uczeń potrafi zadać pytanie What’s this? i udzielić na nie odpowiedzi
Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń:
- ma opanowane nazwy przyborów szkolnych
- rozumie i rozpoznaje ze słuchu nazwy przyborów szkolnych
-rozumie pojedyncze słowa z krótkiego dialogu związanego z tematem lekcji
- umie poprawnie nazywać przybory szkolne
- umie poprawnie zapisać po śladzie ( z pomocą nauczyciela) nazwy przyborów szkolnych
6. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: podręcznik Happy Street 1 (Oxford)
obrazki przedstawiające przybory szkolne, ćwiczenia Happy Street 1 (Oxford), materiały dodatkowe (obrazki) przygotowane przez nauczyciela do wklejenia do słowniczka obrazowego, płyta CD, magnetofon.
7. TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:
a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
- burza mózgów
- słuchanie nagrania oryginalnego
- głośne powtarzanie
- głośne czytanie
b) praca samodzielna:
- ciche czytanie rymowanki
- rozwiązywanie ćwiczeń
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Treści nauczania i umiejętności – wymagania szczegółowe
Podczas tych zajęć uczeń realizuje następujące zagadnienia z podstawy programowej:
• Rozumie proste polecenia i prawidłowo na nie reaguje
• Nazywa obiekty w swoim najbliższym otoczeniu (nazwy przyborów szkolnych)
• Mówi rymowankę związaną z tematem lekcji
• Stopniowo zaczyna budować swoją świadomość językową poprzez poznawanie nowego słownictwa
CZYNNOŚCI WSTĘPNE
1. Powitanie, sprawdzenie obecności,
2. Zapisanie tematu i objaśnienie, o czym będzie lekcja.
3. Aktywizacja uczniów metodą burza mózgów-uczniowie zgadują, o czym będą się dzisiaj uczyć.
PREZENTACJA NOWEGO TERIAŁU
1. Prezentacja nowego słownictwa:
a) nauczyciel pokazuje uczniom swoją torbę, którą codziennie przynosi do szkoły. Nauczyciel tłumaczy uczniom, że w tej torbie ma różne przybory szkolne. Prosi uczniów, aby sami próbowali odgadnąć, co może znajdować się w torbie.
b) nauczyciel stopniowo wyciąga przybory z torby i za każdym razem, kiedy wyciągnie jakiś przedmiot z torby zadaje uczniom pytanie What’s this? Jeśli uczniowie prawidłowo podadzą nazwę przedmiotu w ich ojczystym języku, wtedy nauczyciel mówi np. Yes, it’s a (pencil). Cała procedura prezentowania nowego słownictwa jest powtarzana aż do momentu przedstawienia wszystkich nazw przyborów szkolnych.
c) Nauczyciel prosi uczniów, aby na ławce położyli swoje przybory szkolne ( a pencil, a pen, a rubber, a ruler, a pencil-case, a book). Nauczyciel mówi, że za chwile uczniowie zostaną przez niego poproszeni o podniesie wybranego przedmiotu szkolnego – Pick up a book.
PRACA NAD UTRWALENIEM MATERIAŁU JĘZYKOWEGO
1. Nauczyciel przypina obrazki przyborów szkolnych na tablicy, uczniowie zamykają oczy, w ...