Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Chrzęszczyk
Data publikacji
2009-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
105

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentuję scenariusz zajęć z języka angielskiego dla kalsy I szkoły podstawowej. Scenariusz został opracowanay na podstawie podręcznika Happy Street 1.
 Pobierz (doc, 51,5 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji języka angielskiego w szkole
Podstawowej
Agnieszka Chrzęszczyk
Szkoła Podstawowa

1. DATA:
2. POZIOM: klasa I szkoła podstawowa, 2 godz. języka angielskiego
tygodniowo
3. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45min
4. TEMAT: Uczymy się liczyć od 11 do 20 oraz przypominamy cyfry od 1 do 10.
5. CELE LEKCJI:

Cel główny:
Uczeń poznaje nazwy cyfry od 11 do 20.
Uczeń potrafi policzyć od 1 do 10, a z pomocą nauczyciela od 11 do 20.

Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń:
- ma opanowane nazwy cyfr od 1 do 20
- potrafi ze zrozumieniem przeczytać krotki tekst rymowanki związany z tematem lekcji
- umie poprawnie przepisać z tablicy nazwy cyfr od 11 do 20.

6. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: podręcznik Happy Street 1 (Oxford),
karty obrazkowe przedstawiające kolory, cyfry od 1 do 20, kolorowe kredki dla każdego ucznia, ćwiczenia Happy Street 1 (Oxford), materiały dodatkowe (obrazki przedstawiające różną liczbę rzeczy od 1 do 20) przygotowane przez nauczyciela do wklejenia do zeszytu, płyta CD, magnetofon.

7. TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:
a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
- słuchanie rymowanki
- mówienie rymowanki
- głośne powtarzanie nazw cyfr od 1 do 20
- głośne czytanie tekstu rymowanki

b) praca samodzielna:
- rozwiązywanie ćwiczeń

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Treści nauczania i umiejętności – wymagania szczegółowe

Podczas tych zajęć uczeń realizuje następujące zagadnienia z podstawy programowej:
• Rozumie proste polecenia i prawidłowo na nie reaguje
• Zna i potrafi policzyć od 1 do 20
• Rozumie rymowankę związaną z tematem lekcji
• Stopniowo zaczyna budować swoją świadomość językową poprzez poznawanie nowego słownictwa np. liczb od 11 do 20 oraz rozumie, że gra „Hide and Seek” to zabawa „W chowanego”

CZYNNOŚCI WSTĘPNE
1. Powitanie, sprawdzenie obecności,
2. Zapisanie tematu i objaśnienie uczniom, o czym będzie lekcja.

UTRWALENIE POZNANEGO WCZESNIE MATERIAŁU
1. Nauczyciel prosi uczniów, aby dokładnie rozejrzeli się po klasie, gdyż ich zadaniem będzie odnaleźć wszystkie karty obrazkowe przedstawiające cyfry od 1 do 10. Nauczyciel zachęca uczniów do odnajdywania ukrytych cyferek poprzez zadawanie pytań Can you find number one?, Who can find two?, Where’s three?. Kiedy jakiś uczeń odnajdzie jakąś cyfrę nauczyciel prosi go o umieszczenie jej na tablicy.

PREZENTACJA NOWEGO TERIAŁU
1. Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe z cyframi od 11 do 20. Następnie prezentuje uczniom prawidłowa wymowę każdej z cyfr. Nauczyciel zachęca uczniów, aby razem z nim powtarzali kolejne cyfry. Potem nauczyciel wskazuje na tablicy cyfry w przypadkowej kolejności i prosi uczniów, aby postarali się wypowiedzieć ich nazwy w języku angielskim. Kiedy uczniowie nabiorą już większej wprawy nauczyciel może ...