Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia otwarte kształcenia zintegrowanego w klasie I b
Temat : „ Dwa malutkie misie” – wzór graficzny dwie pionowe kreski
METODA DOBREGO STARTU - piosenki do rysowania
Data :
Prowadząca : Anna Janus
Czas trwania : 1 h lekcyjna
Uczestnicy : uczniowie klasy I b
CELE
1. rozwijanie świadomości osoby
2. usprawnianie orientacji w schemacie ciała
3. usprawnianie orientacji w przestrzeni
4. usprawnianie motoryki dużej i małej
5. rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
6. poznanie piosenki „ Dwa malutkie misie”
7. poznanie wzoru graficznego – dwie pionowe kreski
METODY
Poglądowa, słuchowa, odtwórcza
FORMY
Grupowa, indywidualna
POMOCE
Płyty CD – „Muzyczna pedagogika zabawy”, „Piosenki do rysowania”
Zabawki – pluszowe misie, samochody,
Ilustracja przedstawiająca tańczące misie
Duża karta z wzorem graficznym – dwie pionowe kreski
Karty do poznania polisensorycznego wzoru
Karty pracy – wzory graficzne
Flamastry, blok rysunkowy
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. zajęcia wprowadzające
- ćwiczenia usprawniające świadomość osoby
Piosenka na powitanie „Wszyscy są”
- ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała
Witają się nasze rączki – dotykamy rąk kolegów, nóżki- dotykamy się nogami, główki – dotykamy się głowami, plecki – dotykamy się plecami
- ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni
Siadamy w kręgu, przed dziećmi są samochody, za dziećmi pluszowe misie
- Popatrzcie przed siebie i za siebie,
- Weźcie zabawkę, która jest przed wami
- Co to jest?
- Weźcie zabawkę, która jest za wami
- Co to jest?
Poznanie słuchowe piosenki „Dwa malutkie misie”
- o której zabawce usłyszeliśmy piosenkę
Obserwacja kierowana ilustracji przedstawiającej dwa tańczące misie
- Co widzicie na rysunku?
- Weź zabawkę, która jest na rysunku
- Jakie są misie małe czy duże, wesołe czy smutne
2. zajęcia właściwe
- ćwiczenia ruchowe
Stoimy w kole, trzymając się za ręce, słuchamy piosenki i podskakujemy
Na słowa hopsa, hopsa – uderzamy się w uda, dana,dana – klaszczemy w dłonie
- ćwiczenia ruchowo – słuchowe
Słuchając lub śpiewając piosenkę rytmicznie wyklaskujemy rytm piosenki
- ćwiczenia ruchowo – słuchowo – wzrokowe
Przyglądamy się ilustracji , dzieci wskazują dwie linie, wyjaśnienie ,że są to linie pionowe
Nauczyciel pokazuje na dużej karcie ze wzorem jak rysujemy linie pionowe
Każde dziecko kolejno podchodzi do tablicy
Grupa śpiewa, dziecko z pomocą nauczyciela rytmicznie rysuje wzór
Poznanie polisensoryczne – karty z wzorem
Powtarzamy ćwiczenie śpiewając piosenkę
Rysujemy mazakiem po śladzie śpiewając piosenkę, zachowując rytm
3. zajęcia końcowe
Dzieci dobierają się parami, siadają w siadzie skrzyżnym i opierają się plecami o plecy partnera. Zmęczone po zabawie misie tańczą do piosenki „Bujany walczyk”
Wszystkim pięknie dziękujemy
Za wspólną zabawę
Może znów się zobaczymy
Razem zatańczymy
Raz w prawo
Raz w lewo
I w przód i w tył
Byś długo pamiętał żeś z nami był