Dodaj publikację
Autor
Sławomira Jurek
Data publikacji
2009-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
212

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program przeznaczony jest dla uczenia klasy VI. Chłopiec wykazuje bardzo duże zdolności matematyczne jak również głębsze zainteresowanie tym przedmiotem. Posiada on znacznie bogatszą wiedzę i większe umiejętności niż jego rówieśnicy. Potrafi logicznie myśleć, uogólniać, wyciągać wnioski. Pracuje bardzo szybko i sprawnie. Samodzielnie poszukuje nowych sposobów rozwiązań. Zadania o zwiększonym stopniu trudności nie sprawiają mu większych kłopotów.  Mimo bardzo niewielkiego doświadczenia  odnosi sukcesy w różnego rodzaju konkursach matematycznych.
 Pobierz (doc, 162,5 KB)

Podgląd treści

AUTORSKI PROGRAM INDYWIDUALNY
Z MATEMATYKI

dla ucznia klasy VI

( wymiar 1 godzina tygodniowo)

mgr Sławomira Jurek

WSTĘP

Program przeznaczony jest dla uczenia klasy VI. Chłopiec wykazuje
bardzo duże zdolności matematyczne jak również głębsze zainteresowanie tym przedmiotem. Posiada on znacznie bogatszą wiedzę i większe umiejętności niż jego rówieśnicy. Potrafi logicznie myśleć, uogólniać, wyciągać wnioski. Pracuje bardzo szybko i sprawnie. Samodzielnie poszukuje nowych sposobów rozwiązań. Zadania o zwiększonym stopniu trudności nie sprawiają mu większych kłopotów. Mimo bardzo niewielkiego doświadczenia odnosi sukcesy w różnego rodzaju konkursach matematycznych. Do tej pory były to:
• Zajęcie III miejsca w VIII Międzyszkolnym Konkursie klas III „ Mały Matematyk 2004” (SP 15 – Jaworzno).
• Zdobycie wyróżnienia w Międzynarodowym Konkursie „ Kangur Matematyczny” ( Toruń 2004).
• Zajęcie II miejsca w IX Miejskim Konkursie matematycznym dla klas czwartych (Jaworzno 2005 ).
• Bardzo dobry wynik (12 miejsce) w Międzynarodowym Konkursie „ Kangur Matematyczny” ( Toruń 2005).
• Zajęcie 9 miejsca w powiecie, 19 miejsca w województwie oraz 771 miejsca w kraju w Matematycznych Mistrzostwach Polski Dzieci i Młodzieży „Kwadratura Koła” ( Mińsk Mazowiecki 2006).
• Zdobycie tytułu Primus Inter Pares z matematyki wśród klas piątych Szkoły Podstawowej nr 1 w Jaworznie (2006).
• Zajęcie 10 miejsca w Międzynarodowym Konkursie „Kangur Matematyczny 2006”. ( Toruń 2006).
• Zajęcie I miejsca w X Miejskim Konkursie Matematycznym dla klas piątych . ( Jaworzno 2006).
Konstrukcja programu matematyki przeznaczonego dla Jakuba zakłada możliwość realizacji zagadnień w stopniu rozszerzonym. Realizacja w/w programu pozwoli rozszerzyć zainteresowania uczenia, przyczyni się do większych sukcesów w nauce a także pozwoli odnosić coraz wyższe osiągnięcia w konkursach matematycznych na szczeblu wojewódzkim, ogólnopolskim i międzynarodowym.
Wymiar 1 godzina tygodniowo pozwala jedynie na ukierunkowanie pracy dziecka. Większość pracy musi być wykonana w domu samodzielnie przez ucznia, nauczyciel odgrywa jedynie rolę wspierającą.
Po pierwszym i drugim semestrze uczeń będzie pisał test sprawdzający poziom jego wiedzy i umiejętności.

OGÓLNE CELE EDUKACYJNE

1. Rozwijanie rozumienia przez uczenia podstawowych pojęć arytmetyki i geometrii.
2. Rozwijanie pamięci, wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego, i logicznego rozumowania.
3. Rozwijanie umiejętności czytania i tworzenia tekstów w stylu matematycznym.
4. Rozwijanie umiejętności interpretowania informacji.
5. Uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie.
6. Kształtowanie umiejętności stosowania schematów, symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu różnych zadań i problemów w sytuacjach codziennych.
7. Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.
8. Kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości.
9. Nauczanie dobrej organizacji pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.

SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE

Rozwijanie sprawności rachunkowej

• Stosowanie reguł kolejności wykonywania działań.
• Rozkładanie liczb naturalnych na czynniki pierwsze z zastosowaniem cech podzielności ...