Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Informacje o autorze programu
nauczyciel wychowania fizycznego, 20 lat stażu pracy. Ukończonych wiele form doskonalenia zawodowego. Instruktor piłki siatkowej, piłki nożnej oraz organizator i sędzia ringo.
2.Wprowadzenie
Zajęcia rekreacyjno – sportowe mają duży wpływ na realizację zadań wynikających z planu pracy szkoły oraz programem działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Celem głównym programu działań wychowawczo opiekuńczych szkoły jest „wszechstronny rozwój osobowy uczniów, tj. ich sfery intelektualnej, psychicznej, fizycznej, moralnej i duchowej oraz przygotowanie uczniów do uczestniczenia w życiu kulturowym i społecznym. Pozalekcyjne zajęcia rekreacyjno – sportowe w szkole cieszą się dużym zainteresowaniem młodzieży, która chętnie uczestniczy w zajęciach popołudniowych. Uczniowie uczestnicząc w powyższych zajęciach może w pełni zaspokoić potrzeby ruchu, a ponadto może zregenerować siły fizyczne i psychiczne rozwijać sprawność psychomotoryczną, kształtować postawę współdziałania zespołowego i wzajemnej odpowiedzialności. Może także osiągnąć wysoki poziom sportowy, we współzawodnictwie z innymi szkołami na poziomie powiatu, rejonu, województwa i kraju.
Wychodząc temu naprzeciw prowadzę w szkole, w której pracuję zajęcia z ringo. Zajęcia prowadzę już kolejny rok i aby ułatwić sobie pracę stworzyłem własny program, który ma mi w tym pomóc.
Ringo jest grą sportową o charakterze indywidualnym lub zespołowym (dwójkami, trójkami). Ringo jako zabawa i forma rekreacji może być stosunkowo prostą grą, w której stosuje się najprostsze elementy techniczne. Wyczynowa postać gry w ringo jest już dość skomplikowana i wymaga dłuższego okresu opanowywania jej obszernego zestawu techniki.
Do walorów zdrowotnych gry w ringo (poza bezpiecznym przyborem sportowym) należy też kontakt z naturą - jest to gra na otwartych przestrzeniach, na trawie i piachu, we wszelkich warunkach atmosferycznych (które umożliwiają grę).
3.Ogólne założenia programu
1. Program przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI, którzy z własnej chęci lub po odpowiedniej motywacji chcą aktywnie spędzać wolny czas i poświęcić się aktywności ruchowej, zregenerować siły fizyczne i psychiczne, kształtować postawę współdziałania zespołowego i wzajemnej odpowiedzialności.
2. Miejsce realizacji- Szkoła Podstawowa w
3. Zajęcia prowadzone w wymiarze …………… godzin tygodniowo.
4. Baza szkoły:
- sala gimnastyczna
- boisko trawiaste oraz betonowe
5. Osoba prowadząca – nauczyciel wychowania fizycznego.
4. Cele edukacyjne sportowych zajęć pozalekcyjnych
1. Uświadomienie potrzeby prowadzenia zdrowego stylu życia.
2. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
3. Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej uczniów.
4. Wdrażanie do "zdrowego" współzawodnictwa.
5. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych.
6. Wzbogacenie uczniów w wiadomości dotyczące historii piłki koszykowej w Polsce i na świecie, przepisów gry, sędziowania.
7. Osiągnięcie przez uczniów wysokiego poziomu sprawności fizycznej.
8. Ukształtowanie dojrzałej osobowości uczniów, ukierunkowanej na osiąganie ...