Dodaj publikację
Autor
Ilona Krawiec
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
259

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego.
 Pobierz (doc, 62,5 KB)

Podgląd treści


Główne cele awansu:

1. uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły;
2. samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe;
3. poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty

|§ 7 ust. 2, pakt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach |
|Zadania – przewidywane efekty |Formy realizacji |Dowody realizacji |Termin |
| |- Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu |Wniosek o kontynuację stażu, plan rozwoju zawodowego |Wg potrzeb |
| |zawodowego (rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania | | |
|1. Poznawanie procedury awansu zawodowego nauczycieli |stopni awansu, ustawa) | |Cały staż |
| |- Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie | | |
| |awansu zawodowego i jego aktualizacji |Lista obecności, protokoły z posiedzeń | |
| |- Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale | |Zgodnie z harmonogramem Rady |
| |internetowe) |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów | |
| | |prawnych dotyczących awansu |Cały staż |
| |- Ustalenie zasad współpracy |Sporządzenie i podpisanie kontraktu i harmonogramu |IX 2008 |
| |- Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym |współpracy | |
|2. Współpraca z opiekunem stażu |sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego | | |
| |- Opracowanie projektu sprawozdania |Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego |Wg potrzeb |
| | | | |
| |- Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu |Wnioski z hospitowanych zajęć, scenariusze zajęć | |
| |- Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna |hospitowanych |Okres stażu |
| |- Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu |Scenariusze zajęć własnych |Raz na trzy miesiące |
| |doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i| | |
| |obserwowanych lekcji | | |
| | | | |
|3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela |- Autorefleksja, samoocena |Notatki na użytek własny |Wg potrzeb |
| |- Opracowanie, realizacja, monitoring i ewaluacja |Opracowanie planu rocznego zajęć z matematyki, plan |Cały staż |
| |rozkładów materiału do nauczania matematyki |wynikowy | |
|4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób |- Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć | | |
|zapewniający właściwą realizację zadań |- Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły, | |Cały staż |
| |omówienie, wnioski i ocena dokonań |Notatki z omówienia przeprowadzonych lekcji | |
| | | |Zgodnie z harmonogramem |
| |- Udział w szkoleniach Rad Pedagogicznych |Listy obecności, protokoły z posiedzeń Rady |Zgodnie z harmonogramem |
| |- Praca w zespołach przedmiotowych | |posiedzeń Rady |
|5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia pogłębianie|- Udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, |Zaświadczenia o ukończeniu formy doskonalenia |Cały staż |
|swojej wiedzy i umiejętności zawodowych |konferencjach | | |
| |- Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego |Zaświadczenia odbytych szkoleń |Cały staż |
| |udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu| | |
| |- Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez | | |
| |studiowanie literatury metodycznej. Korzystanie z | | |
| |publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla | |Cały staż |
| |nauczycieli. | | |
| |- Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ...