Dodaj publikację
Autor
Edyta Gołębiowska, Lidia Kowalczuk
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
398

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

ZAPRASZAMY DO KORZYSTANIA Z NASZEJ PROPOZYCJI ORGANIZACJI TYGODNIA ZDROWIA, KTÓREGO GŁÓWNYM ZAŁOŻENIEM JEST PRZECIWDZIAŁANIE STRESOWI W SZKOLE I PO ZA NIĄ. Opracowanie: Edyta Gołębiowska, Lidia kowalczuk.
 Pobierz (doc, 67,5 KB)

Podgląd treści


„Harmonogram -TYDZIEŃ ZDROWIA”
20.04.2009 – 24.04.2009
w Szkole Podstawowej nr 2 w Chełmie pod hasłem:

„ Nie ma wiecznych sukcesów i nie ma klęsk ostatecznych”- jak radzić sobie ze stresem w trudnych sytuacjach życiowych”

|Data |Rodzaj zadania |FORMY REALIZACJI |Odpowiedzialni / instytucje |Cele ogólne |
| | | |wspierające | |
|DZIEŃ I |Rozpropagowanie obchodów |poprzez: | | |
|20.04.09 |TYGODNIA ZDROWIA | |Nauczyciel |Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i |
| |w szkole |Apel - wprowadzenie w tematykę – krótka pogadanka |Imię i Nazwisko |nazywania uczuć |
| | | | |Kształtowanie umiejętności konstruktywnego |
| | |Wykonanie gazetki ściennej na dolnym korytarzu: pt. | |radzenia sobie z problemami |
| | |„Stres – jego rodzaje, przyczyny, zapobieganie” | | |
| | | | | |
| | |Ogłoszenie konkursu na wiersz rymowany | | |
| | |„Moje nastroje” | | |
| | | | | |
| | |Otwarcie wystawy książek, czasopism, pod hasłem „Stres – jego rodzaje i zapobieganie” | | |
|DZIEŃ II |"Dzień bez stresu, |KLASY IV-VI | | |
|21.04.09 |- zwolnienie od odpytywania" |- w tym dniu uczniowie zwolnieni są z odpytywania i klasówek | | |
| | | | |Kształtowanie umiejętności budowania poczucia |
| | |„Stres –przyjaciel czy wróg?” –zajęcia warsztatowe w ramach godzin wychowawczych w klasach V-tych i VI |Wychowawcy klas |własnej wartości i silnej osobowości |
| | |–tych przeprowadzonych w tym dniu, których celem jest: |Psycholog |Dowartościowanie dzieci o niskiej |
| | |Zrozumienie przez uczniów, czym jest stres. | |samoocenie |
| | |Źródła stresu, rodzaje stresu | | |
| | |Poznanie różnych sposobów zapobiegania nadmiernemu stresowi i radzenia sobie z jego skutkami poprzez | | |
| | |odgrywanie scenek a forum klasy | | |
| | |Stworzenie klasowych sposobów walki ze stresem | | |
| | |i prezentacja na tablicy ogłoszeń szkoły | | |
| | | | | |
| | |KLASY I - III | | |
| | |Czasami przeżywamy sytuacje trudne. Jak sobie z nimi radzić? – zajęcia tematyczne | | |
| | | | | |
| | |„ Sytuacje, których nie lubię, które mnie stresują w szkole i w domu ” – zajęcia w |Świetlica szkolna | |
| | |klasach IVA i IVB -pogadanka. |Wychowawcy klas | |
| | | | | |
| | |„Stres w pracy – metody, techniki, sposoby rozładowywania napięć” –prelekcja przeprowadzona w zespole |Pedagog szkolny | |
| | |samokształceniowym nauczycieli | |Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych |
| | | |E. Gołębiowska |Pedagogizacja nauczycieli |
| | | |L. Kowalczuk | |
|DZIEŃ III |” Wydychamy stres”- ruch sposób |Przeprowadzenie na każdej lekcji kilkuminutowej przerwy śródlekcyjnej z wykorzystaniem np: poznanych |Nauczyciele poszczególnych |Minimalizacja stanów napięcia w grupie |
|22.04.09 |na rozładowanie napięć |metod relaksacyjnych, ćwiczeń fizycznych |przedmiotów |Stwarzanie dzieciom możliwości bycia w centrum |
| |emocjonalnych | | |uwagi, bycia równie ważnym jak inni oraz |
| | |Gry i zabawy relaksacyjne na świetlicy szkolnej |Świetlica |odkrycia u nich cech dotąd nie odkrytych |
| | | | | |
| | |Taniec jako forma aktywności ruchowej łagodząca reakcje stresowe – warsztaty taneczne – klasa V B |Nauczyciel klasy Vb | |
| | | | | |
| | |Antystresowe warsztaty dla dzieci – czyli kilka sposobów rozładowania napięć (pokaz klasa Va) – scenki |Klasy I –III | |
| | |dramowe dla klas I – III | | |
|DZIEŃ IV |„Moje nastroje – czyli stres pod |Dzień otwarty dla uczniów, rodziców i nauczycieli a w programie: |Pedagog szkolny |Zapoznanie rodziców z problematyką ...