Dodaj publikację
Autor
Anna Krebs
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
5,00
Pobrań
122

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt bazuje na piosenkach wybranych przez uczniów i ćwiczeniach przez nich opracowanych.
 Pobierz (doc, 389,0 KB)

Komentarze

kamila2435, 2012-05-26, ocena:

Rewelacyjny pomysł

Podgląd treści


PROJEKT Z JĘZYKA ANGIELSKEIGO POSZERZAJĄCY ZASÓB SŁOWNICTWA Z WYKORZYSTANIEM PIOSENKI

MY FAVOURITE SONG

Klasa: II Liceum Ogólnokształcącego

Czas pracy nad projektem i plan jego realizacji: około 2 miesięcy
1. Zapoznanie uczniów z tematem, instrukcją do zadania oraz zaprezentowanie uczniom poszczególnych elementów jakie muszą znaleźć się w efekcie końcowym ich pracy - wszystko to, dzieje się podczas jednej godziny lekcyjnej.
2. Na kolejnej godzinie lekcyjnej, po konsultacjach we wcześniej ustalonych parach, uczniowie przynoszą materiał, nad którym będą pracować. Jeśli zajdzie potrzeba można tu poświęcić dodatkową godzinę lekcyjną. Uczniowie konsultują swoje pomysły z nauczycielem.
3. Faza pracy w domu w parach – tydzień.
4. W ustalonym terminie uczniowie przesyłają nauczycielowi opracowany materiał na skrzynkę pocztową (można wybrać inną drogę dostarczenia materiałów).
5. Konsultacja indywidualna z autorami projektów celem naniesienia poprawek. (około 20 minut podczas lekcji w zależności od ilości par, można tu również zorganizować spotkania indywidualne po lekcjach lub w przerwach lekcyjnych, zależy to od nauczyciela i warunków pracy)
6. Prezentacja prac poprzez przeprowadzenie skonstruowanych ćwiczeń (około 20 minut dla każdej pary, np. w każdy poniedziałek).

Cele projektu:
o poszerzanie zasobu słownictwa
o rozwijanie umiejętności słuchania
o rozwijanie umiejętności korzystania ze słowników
o zachęcanie uczniów do użycia Internetu jako źródła informacji (np. w Internecie uczniowie znajdują słowa wybranych przez siebie piosenek) i wiedzy (uczniowie używają słowników internetowych np. www.dict.pl do tłumaczenia słów)
o rozwijanie umiejętności mówienia oraz rozwijanie języka instrukcji
o stymulowanie kreatywności w uczniach
o rozwijanie umiejętności współpracy i podziału obowiązków
o kreowanie w uczniach odpowiedzialności za prezentowany materiał i właściwe jego przedstawienie
o włącznie uczniów w proces nauczania poprzez umożliwienie im wyboru piosenek oraz dokonanie doboru słownictwa
Przygotowanie uczniów do wykonania projektu:
Omówienie poszczególnych elementów projektu oraz zapoznanie z instrukcją do zadania:
1. Wykonawcy – pary uczniów, w zależności od grupy uczniów, można pozwolić uczniom na samodzielne dobranie się w pary.
2. Plan realizacji:
o dokonanie wyboru piosenki oraz analiza tekstu pod kątem ciekawego słownictwa
o dokonanie wyboru ćwiczeń do słownictwa z piosenki i ich opracowanie
o „złożenie” materiału po konsultacjach z nauczycielem
o dostarczenie gotowych projektów do nauczyciela
o jeśli zajdzie taka konieczność nauczyciel oddaje uczniom prace z sugerowaną drogą poprawki
o „złożenie” wersji ostatecznych i dostarczenie ich nauczycielowi
o prezentacje
3. Termin przedstawienia projektów: po upływie około 3 tygodni od zainicjowania pracy, 20 minut dla każdej pary.
4. Sposób monitorowania pracy:
o konsultacja w trakcie opracowywania materiału, np. co do typu zadań
o konsultacja/omówienie możliwych sposobów udoskonalenia projektów ...