Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
magdalenkajulia, 2010-06-15
w mojej szkole to by nie przeszło (zbyt ogólne, takie lanie wody, z którego potem trudno pracownika "rozliczyć").
PLAN PRACY ZESPOŁU NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W PUBLICZNYM GIMNAZJUM W RZĄŚNIKU
W ROKU SZKOLNYM 2008/2009
Zespół nauczycieli języków obcych w roku szkolnym 2008/2009 przyjął realizację następujących celów:
- Zwiększenie zainteresowania uczniów nauką języków obcych;
- Podniesienie poziomu nauczania w naszej szkole.
Realizacja powyższych celów zakłada podejmowanie następujących działań:
1. Analiza i korekta kryteriów oceniania z języków obcych (j. niemiecki,
j. angielski).
2. Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli poprzez szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne, wymianę doświadczeń oraz wykorzystywanie zdobytej wiedzy i umiejętności na zajęciach.
3. Organizowanie zajęć dodatkowych dla uczniów mających trudności w nauce, pomocy koleżeńskiej.
4. Prowadzenie zajęć dla uczniów zdolnych (m. in. w ramach przygotowań do konkursów).
5. Organizacja uroczystości szkolnych:
- Europejski Dzień Języków (październik),
- Dzień Europy (maj).
6. Przeprowadzenie konkursów językowych (i nie tylko):
- Szkolny konkurs recytatorski poezji i prozy obcojęzycznej,
- Szkolny konkurs znajomości języka angielskiego,
- Szkolny konkurs znajomości języka niemieckiego,
- Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego „FOX”,
- Quiz europejski.
7. Propagowanie nauki języków obcych i poszerzania wiedzy o krajach angielskojęzycznych i niemieckojęzycznych poprzez prowadzenie gazetki ściennej w pracowni językowej lub na korytarzu szkolnym przez nauczycieli i uczniów.
8. Systematyczne powiększanie zbioru pomocy dydaktycznych
i wykorzystywanie ich w ciekawy sposób na zajęciach.
9. Propagowanie wykorzystywania technologii informacyjnej (Internet, programy komputerowe) do nauki języków obcych.
10. Dobre przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego poprzez:
- wybór odpowiednich podręczników i materiałów dodatkowych,
- dobór odpowiednich metod i form pracy.