Dodaj publikację
Autor
Jarosław Grytka
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
55

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program napisany jest dla uczniów klas I-III z SP 113 we Wrocławiu, którzy pragną poznać historię swojej małej ojczyzny. Poprzez spotkania na zajęciach świetlicowych w grupie, moich wychowanków. Na spotkaniach z moimi wychowankami rozmawiamy o dziedzictwie kulturowym naszego osiedla, dyskutujemy na temat historii osiedla. Na zakończenie programu uczniowie zaprezentują wystawę na szkolnym korytarzu, dla innych uczniów naszej szkoły i rodziców.
 Pobierz (doc, 42,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM EDUKACJI REGIONALNEJ

„HISTORIA MOJEGO OSIEDLA- NOWY DWÓR W PRZYSZŁOŚCI”.

AUTOR:

mgr Jarosław Grytka

Wrocław, marzec 2009 r.

II. INFORMACJA O AUTORZE PROGRAMU.

Jarosław, Janusz Grytka, mgr politologii, nauczyciel mianowany.
Urodzony we Wrocławiu. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego-wydział Nauk Społecznych. Od roku 1990 pracuje jako nauczyciel. Ukończyłem Podyplomowe Studia polonistyczno – historyczne na Uniwersytecie Wrocławskim, Podyplomowe Studia Język rosyjski, Językiem Biznesu na wydziale filologii słowiańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, Podyplomowe Studia z Informatyki wydziału Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Kurs Kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
Aktywnie uczestniczył w roku szkolnym 1998/1999 w realizacji programu „ Międzyszkolnego Zespołu Liderów” w zakresie budowania partnerskich relacji z uczniem, dostosowywania procesu dydaktycznego do potrzeb ucznia a także integracji treści nauczania.

III. SPIS TREŚCI.

I. Tabliczka informacyjna.
II. Informacja o autorze programu.
III. Spis treści.
IV. Koncepcja programu.
V. Wykaz celów ogólnych i szczegółowych
VI. Adresat Programu.
VII. Sposób realizacji.
VIII. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów.
VIII. Literatura.

IV. KONCEPCJA PROGRAMU.
Program napisany jest dla uczniów klas I-III z SP 113 we Wrocławiu, którzy pragną poznać historię swojej małej ojczyzny. Poprzez spotkania na zajęciach świetlicowych w grupie, moich wychowanków. Na spotkaniach z moimi wychowankami rozmawiamy o dziedzictwie kulturowym naszego osiedla, dyskutujemy na temat historii osiedla. Na zakończenie programu uczniowie zaprezentują wystawę na szkolnym korytarzu, dla innych uczniów naszej szkoły i rodziców.

V. WYKAZ CELÓW DLA UCZNIÓW.

CELE DLA UCZNIÓW:

- uczniowie poznają historię swojego osiedla,
- poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie różnych źródeł informacji o swojej małej ojczyźnie,
-kształtowanie szacunku dla wytworów pracy ludzkiej, kulturowego dorobku przeszłych pokoleń,
- umiejętność współpracy w grupie.

VI. ADRESAT PROGRAMU.

Program pt „Historia mojego osiedla- Nowy Dwór w przyszłości” jest adresowany dla dzieci grupy świetlicowej, którzy pragną poznać swoje osiedle

VII. SPOSÓB REALIZACJI.

|l.p. |Tematyka zajęć |Przewidywane efekty |Sposób realizacji |
| | |dydaktyczno-wychowawcze | |
|1. |Nazwa osiedla i jego ulice. |Zna etymologię nazwy Nowy Dwór |Wykonanie mapki osiedla |
|2. |Osobliwości Nowego Dworu |Wymienia nazwy kultury i pamięci, |Reklama Nowego Dworu-plakat |
| | |wskazuje zabytki osiedla, zna miejsca| |
| | |ważne dla mieszkańców osiedla. | |
|3. |Czas wolny, dzieci na Nowym Dworze |Zna gry i zabawy ruchowe z |Zajęcia proponowane przez miejscowe |
| | |wykorzystaniem tradycji regionalnej. |placówki kultury. |
| | |Proponuje piesze wędrówki po osiedlu.| |
| | |Zna instytucje organizujące dzieciom | |
| | |wolny czas. | |
|4. |„Czas na reklamę”. |Umie promować swoje osiedle |Zabawa w Biuro Podróży. |
|5. |„Nowy Dwór w Przyszłości” |Potrafi obcować ze sztuką oraz umie |Wystawa prac plastycznych na szkolnym|
| | |komponować prace plastyczne. |korytarzu. Zamieszczenie tych prac na|
| | | |stronie internetowej. |

VIII. SPRAWDZANIE I OCENIANIE OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW.

Przy ocenianiu postaw dzieci należy brać pod ...