Dodaj publikację
Autor
Jarosław Grytka
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
227

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program pedagogizacji rodziców - Jak pomóc własnemu dziecku w nauce.
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM PEDAGOGIZACJI RODZICÓW

JAK POMÓC WŁASNEMU DZIECKU W NAUCE

AUTOR:

mgr Jarosław Grytka

Wrocław, marzec 2009 r.

II. INFORMACJA O AUTORZE PROGRAMU.

Jarosław, Janusz Grytka, mgr politologii, nauczyciel mianowany.
Urodzony we Wrocławiu. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego-wydział Nauk Społecznych. Od roku 1990 pracuje jako nauczyciel. Ukończyłem Podyplomowe Studia polonistyczno – historyczne na Uniwersytecie Wrocławskim, Podyplomowe Studia Język rosyjski, Językiem Biznesu na wydziale filologii słowiańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, Podyplomowe Studia z Informatyki wydziału Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Kurs Kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
Aktywnie uczestniczył w roku szkolnym 1998/1999 w realizacji programu „ Międzyszkolnego Zespołu Liderów” w zakresie budowania partnerskich relacji z uczniem, dostosowywania procesu dydaktycznego do potrzeb ucznia a także integracji treści nauczania.

III. SPIS TREŚCI.

I. Tabliczka informacyjna.
II. Informacja o autorze programu.
III. Spis treści.
IV. Koncepcja programu.
V. Wykaz celów ogólnych i szczegółowych
VI. Adresat Programu.
VII. Sposób realizacji.
VIII. Tematyka zajęć, metody i środki, rozkład materiału nauczania. Ewaluacja programu.
IX. Przykładowy scenariusz zajęć.
X. Literatura.

IV. KONCEPCJA PROGRAMU.
Program wspiera rodziców, którzy pragną pomóc swojemu dziecku w nauce.
Program wspiera rodziców w dziedzinie wychowania poprzez wspólne zajęcia w formie warsztatów oraz poprzez umieszczanie na stronie internetowej świetlicy szkolnej prelekcji. Internet stwarza nowe możliwości miedzy nauczycielem, rodzicami i uczniem we wzajemnym komunikowaniu się.

V. WYKAZ CELÓW DLA RODZICÓW.

CELE DLA RODZICÓW:

- poprawa komunikacji pomiędzy rodzicami a dziećmi,
- zdanie sobie sprawy, że „Pierwotne i największe prawa wychowawcze posiadają rodzice w stosunku do swoich dzieci. Nauczyciele wspierają rodziców w dziedzinie wychowania…”.
- doprowadzenie do poprawy wyników w nauce.

VI. ADRESAT PROGRAMU.

Program pt „Jak pomóc własnemu dziecku w nauce” jest adresowany dla rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom w nauce ( klasy I-III).

VII. SPOSÓB REALIZACJI.

Cykl zajęć warsztatowych na zebraniach z rodzicami. Proponowane jest również prelekcje na stronie internetowej zamieszczane na stronie świetlicy szkolnej dla rodziców klas I-III
/ http://swietlicasp113.blog.onet.pl/.

VIII. TEMATYKA WARSZTATÓW, METODY I ŚRODKI, ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA. EWALUACJA PROGRAMU.

|l.p. |temat |cele |Formy i metody |środki |
|1. |Zajęcia integracyjne |-wzajemne poznanie się | |Papier, środki piśmienne, |
| | |uczestników programu | |tablica |
| | | |Warsztaty dla rodziców |-Internet |
|2. |Konflikty na placu zabaw. |-zwiększenie uwagi nad dziećmi| |-zabawki naszych dzieci |
| | |podczas zabaw | |-Internet |
|3 |Niepowodzenia w szkole |-prawidłowe reagowanie rodzica| |-foliogramy |
| | |na osiągane wyniki jego | |-Internet |
| | |dziecka | | |
|4. |Motywowanie dziecka |-odpowiednie motywowanie |Prelekcja na stronie www |-Internet |
| | |dziecka do nauki | | |
|5 |Miejsce do nauki |-, w jaki sposób urządzić |Prelekcja na stronie www |-Internet |
| | |prawidłowo miejsce do nauki | | |
| | |dziecka w domu | | |
|6 |Ćwiczenia poprawiające pamięć |-poprawienie pamięci ...