Dodaj publikację
Autor
Beata Jałoszyńska
Data publikacji
2009-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
131

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja realizacji ośrodka tematycznego: Las zaprasza. Tematyka zajęć przybliża uczniom klasy II wiadomości dotyczące życia mrówek.
 Pobierz (doc, 33,0 KB)

Podgląd treści


Ośrodek tematyczny : Las zaprasza.

Temat dnia : Ciekawostki z życia mrówek.

Zapis w dzienniku: Powtórzenie i utrwalenie materiału. Oglądanie filmu pt. „Ja mrówka". Samorzutne wypowiedzi na podstawie wycieczki do lasu i filmu. Ciche czytanie ze zrozumieniem wiersza pt. „Mrówki". Głośne czytanie tekstu „Warto przeczytać". Rozmowa ukierunkowana pytaniami na temat życia mrówek. Układanie pytań i redagowanie odpowiedzi. Recepta na rozpoznawanie owadów. Zabawy ruchowe na boisku szkolnym.

Kompetencje i umiejętności: Uczeń potrafi:
* dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w zakresie 20
* samodzielnie rozwiązywać zadania tekstowe
* wypowiadać się na temat życia lasu na podstawie wycieczki, filmu i własnych doświadczeń
* słuchać ze zrozumieniem czytanego przez nauczyciela tekstu i wypowiadać się na jego temat
* czytać cicho tekst ze zrozumieniem
* samodzielnie układać zdania oznajmujące i pytające
* wie czym charakteryzują się ptaki, ssaki i owady.

Metody pracy :
* podające
* praca z tekstem
* problemowe
* eksponujące

Formy pracy :
* zbiorowa jednolita
* indywidualna j ednolita
* indywidualna zróżnicowana

Środki dydaktyczne :
* podręcznik „Wesoła szkoła" dla ki. I, część 5,
* Karty pracy,
* film pt. „Ja mrówka"
* schemat budowy mrówki
* puzzle - mrówki
* tekst z lukami

1. Powtórzenie i utrwalenie materiału

a) Rachunek pamięciowy
* Podaj połowę liczby 4, 10, 20, 18
* Połowa pewnej liczby wynosi 5, 9 10, 6, 8. Podaj ile wynosi cała liczba. Zastąp dodawanie mnożeniem
3+3+3= 3 3=
2+2+2= 2 2=
b) Rozwiązywanie zadań - Karta Pracy 73, ćw. 2, 3 ,4
2. Samorzutne wypowiedzi o życiu lasu na podstawie wycieczki
* Co obserwowaliście w lesie (wygląd drzew, leśne budowle)
* Jak zachowujemy się w lesie?
3. Omówienie ogólnej budowy mrówki na schemacie.
* układanie puzzli - mrówka
* wklejenie schematu do zeszytu
* wyjaśnienie pisowni wyrazu mrówka
4. Rozmowa na temat życia mrówek na podstawie tekstu „Warto przeczytać", ilustracji
i własnych doświadczeń.
* W jaki sposób powstało mrowisko?
* Jaki jest podział obowiązków w mrowisku? ( królowa znosi jaja, robotnice zdobywają pokarm i dbają o czystość mrowiska, żołnierze strzegą mrowiska przed wrogiem)

5. Ćwiczenie śródlekcyjne. Jesteście mrówkami, które budują mrowisko.
6. Ciche czytanie ze zrozumieniem treści wiersza pt. „Mrówki" - podręcznik str. 56 ukierunkowane pytaniami

* Jak poetka nazwała mrówki?
* Do czego porównała mrowisko?

7. Samodzielne układanie odpowiedzi na pytania K.72 ćw.l
8. Układanie pytań do podanych odpowiedzi K 72 ćw.2
9. Ćwiczenia w praktycznym rozpoznawaniu owadów
- Do której grupy zwierząt zaliczylibyście mrówki

ssaki ptaki owady

- Po czym poznajemy owady? - ćw.4 i 5 K. 72

10. Uzupełnianie tekstu brakującymi wyrazami - poziom pracy zróżnicowany.
Każde dziecko otrzymuje tekst z lukami oraz wyrazy, którymi ma uzupełnić zdania.
Słabsi uczniowie maja ponumerowane ...