Dodaj publikację
Autor
małgorzata zielińska
Data publikacji
2009-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
76

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Modyfikacja programu nauczania opracowana została z myślą o uczniach z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, którzy kontynuują naukę języka angielskiego w gimnazjum. Zawiera ogólne założenia, charakterystykę tej grupy uczniów, metody i formy pracy, treści oraz sposoby oceniania postępów w nauce.
 Pobierz (doc, 185,0 KB)

Podgląd treści

1. OPIS MODYFIKACJI

1. Wstęp

Modyfikacja programów nauczania języka angielskiego: DPN-5002-13/08 autorstwa Magdaleny Kębłowskiej, przeznaczonego dla uczniów rozpoczynających naukę w klasach 1-3 szkoły podstawowej, Wydawnictwo Express Publishing oraz DKW-4014-43-00 autorstwa Ewy Lewandowskiej i Barbary Maciszewskiej z przeznaczeniem dla uczniów, którzy kontynuują naukę w klasach IV-VI szkoły podstawowej (Wydawnictwo Longman).
Modyfikacja została przygotowana z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim, kontynuującymi naukę języka angielskiego w gimnazjum, w wymiarze 2- 3 godzin tygodniowo, w klasach I, II i III ,w sumie około 240 godzin.

2. Adresaci modyfikacji

Modyfikacja programu adresowana jest do nauczycieli Zespołu Szkół Integracyjnych w Skierniewicach, uczących języka angielskiego uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Modyfikacja ma służyć, jako pomoc nauczycielowi w zaplanowaniu zajęć, a przede wszystkim w doborze odpowiednich technik nauczania i materiałów oraz przeprowadzenia oceny postępów ucznia w przyswajaniu języka.
Niniejszy dokument pokazuje nauczycielom specyfikę pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie poprzez uświadomienie im mocnych i słabych stron jego rozwoju.
Z modyfikacji mogą korzystać również nauczyciele innych przedmiotów, którzy rozpoczynają pracę z uczniem niepełnosprawnym umysłowo lub pracujący już
z takimi uczniami.
Ponadto dokument ten może służyć jako pomoc rodzicom uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, którzy dowiedzą się z niego o celach nauczania języka angielskiego oraz zakładanych osiągnięciach. Ta wiedza pozwoli im na lepszą współpracę z nauczycielem i sprawi, że w razie potrzeby będą w stanie pracować nad opanowaniem umiejętności językowych z dzieckiem w domu.
Opracowaną modyfikację programu mogą wykorzystywać również nauczyciele języka angielskiego, pracujący z dziećmi z autyzmem lub innymi deficytami rozwojowymi, u których stwierdzono podobne możliwości, jak u dzieci upośledzonych w stopniu lekkim.

3. Podstawowe założenia modyfikacji

U podstaw niniejszej modyfikacji programu leży przeświadczenie, iż uczeń stanowi centralną postać zarówno każdej lekcji, jak i całego procesu nauczania. Dlatego istotne jest by nauczyciel, w szczególności pracujący z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, dostosował materiał, tematykę oraz treści nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Istotne jest, zatem stosowanie takich form i metod pracy na lekcji, które pozwolą rozwijać aktywność uczniów, jak również zachęcą go do jak najpełniejszego udziału w lekcji.

1.4 Warunki realizacji modyfikacji programu
Realizacja modyfikacji programu rozpoczyna się w klasie I gimnazjum. Program jest przewidziany na dwie lub trzy 45-minutowe lekcje w tygodniu.
Realizacja modyfikacji może odbywać się w całej klasie, przy założeniu, iż:
• liczebność grupy nie przekroczy 20 osób
• zajęcia odbywać się będą w obecności i przy udziale dwóch nauczycieli: nauczyciela prowadzącego i wspomagającego
• nauczyciel wspomagający, pracujący z uczniem niepełnosprawnym ...