Dodaj publikację
Autor
Dariusz Popławski
Data publikacji
2009-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
62

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji integracyjnej przeprowadzonej podczas wymiany polsko - niemieckiej. Wiek uczniów: 14 - 16 lat. Grupa polsko - niemiecka, pierwsze spotkanie w szkole.
 Pobierz (doc, 26,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz lekcji integracyjnej
podczas wymiany polsko – niemieckiej
Ostróda – Osterode am Harz

Czas trwania zajęć: 2 godz. lekcyjne
1 godz. lekcyjna: zabawy integracyjne
2 godz. lekcyjna: prace w grupach
1. Powitanie zebranych uczniów w języku niemieckim oraz polskim i wyjaśnienie celu dzisiejszej lekcji.
2. Zabawa integracyjna: Weil wir uns noch nicht kennen und im Einzelfällen sehen uns zum ersten Mal, möchte ich euch ein kleines gesellschaftliches Spiel vorschlagen. Ich habe in der Hand einen kleinen Ball. Den Ball werde ich jetzt zu einer anderen Person werfen. Die Person, zu der ich den Ball geworfen habe, muss ihren Vor – und Nachnamen sagen und uns kurz vorstellen. Dann wird der Ball zu einer anderen Person geworfen bis uns alle ihren Vor – und Nachnamen sagen. Also ich habe den Ball und ich werde anfangen: Ich heiße ………… Und du?
Wszyscy siędzą w jednym kole. Zabawa polega na rzucaniu piłką do dowolnie wybranej osoby na sali. Osoba która ma piłkę musi przedstawić się i krótko (w jednym, dwóch zdaniach) opowiedzieć coś o sobie. Następnie rzuca piłkę kolejnej osobie obecnej w klasie i ta osoba teraz się przedstawia
3. Gra integracyjna: zmiana miejsc. Uczniowie ustawiają krzesełka w okręgu. Siadają na dowolnym miejscu. Teraz każdy musi przypomnieć sobie, jak przedstawiały się poszczególne osoby w pierwszej zabawia i powiedzieć, kto siedzi obok niego z prawej i lewej strony. Następnie uczniowie zmieniają się miejscami i muszą znowu podać, kto teraz obok nich siedzi.
4. Wędrująca maskotka: Uczniowie zajmują miejsca na krzesełkach. Każdy uczeń po niemiecku musi całym zdaniem powiedzieć, że ma maskotkę, którą otrzymał od … i tu wymienić imię kolegi lub koleżanki i że przekazuje ją do … i wymienić imię kolegi lub koleżanki, której podaje zabawkę: Ich habe ein Maskottchen. Ich habe es von………bekommen und gebe es weiter an…… .
5. Wędrujący słoiczek: W małym naczyniu są karteczki z pytaniami lub poleceniami w języku niemieckim skierowanymi do uczestników zabawy. Tak długo jak gra muzyka, słoiczek wędruje między osobami siedzącymi na krzesełkach w okręgu. Gdy muzyka przestaje grać osoba, która jako ostatnia dotykała słoiczka musi wylosować z niego jeden los z pytaniem i na nie odpowiedzieć lub wykonać zawarte polecenie.
6. Praca w grupach. Uczniowie polscy dobierają się w grupy. Mają przy swoich ławkach przygotowane kartki papieru i długopisy. Wśród 5 gości z Osterode rozdane zostają ściągawki, według których podawać będą o sobie informacje. Zadaniem polskich uczniów jest zanotować jak najwięcej poprawnych informacji o osobie, która się przedstawiała. Wygrywa ta grupa ...