Dodaj publikację
Autor
Barbara Głogowska-Gryziecka
Data publikacji
2009-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
81

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczycielki języka polskiego.
 Pobierz (docx, 16,1 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczycielki języka polskiego.

Czas trwania stażu: 01.09. 2006-31.05.2007.

I. Zadania związane z realizacją stażu.

Lp

Zgodność z Rozporządzeniem MENiS z dnia 1grudnia 2004roku

Zadania

Opis sposobu realizacji

Termin

Korekta

1.

Punkt od 1do 15 oraz art. 9g ust. 10ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112).

1.Poznanie procedur awansu zawodowego.

Analiza nowelizowanej karty nauczyciela oraz rozporządzenia o awansie nauczycieli.

Zapoznanie się z rozporządzeniem MENiS.

Udział w szkoleniowej radzie pedagogicznej. Rozmowa z opiekunem stażu na temat awansu zawodowego.

Zapoznanie się z literaturą na powyższy temat.

IX 2006

IX 2006

IX 2006

IX 2006

2.

2. Podjęcie współpracy

z opiekunem stażu.

2.1. Zawarcie kontraktu z opiekunem poprzez ustalenie:

-kryterium oceny stażu

-zakresu obowiązków nauczyciela

-zakresu obowiązków opiekuna

-zakresu obowiązków komunikowania się i współpracy

-terminu hospitacji lekcji.

IX 2006

3.

Punkt 9 ustęp 4

Punkt 11 ustęp 1

3.Dokumento-wanie realizacji zadań wynikających

z planu rozwoju zawodowego.

3.1. Prowadzenie dziennika stażu.

3.2. Gromadzenie dokumentów, np.: zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy lekcji, rozkładów materiałów zajęć, nagrań audio i video, plakatów, rysunków itp.

3.3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.

3.4. Złożenie wniosku o rozpoczęciu postępowania kwalifikacyjnego.

Na bieżąco.

Na bieżąco.

V 2007

V 2007

II. Zadania związane z rozpoznaniem szkoły i środowiska szkolnego.

1.

Punkt 6 ustęp 1a i 1b

1. Poznawanie struktury organizacyjnej, zasad działania i programu szkoły.

Zapoznanie się z dokumentami organizującymi pracę:

- regulaminy

-programy wychowawcze

-wewnętrzny system oceny uczniów

-podstawa programowa dla danego cyklu edukacyjnego

-plan pracy szkoły

-plan mierzenia jakości szkoły

-plan rozwoju szkoły

Dyskusja z opiekunem na temat powyższych dokumentów i ich wykorzystania w praktyce.

Poznanie zwyczajów i tradycji szkoły.

X 2006

X 2006

X 2006

2.

Punkt 6 ustęp 1c

2. Zapoznanie się

z przepisami oświaty regulującymi przepisy szkoły.

2.1. Analiza ustaw i rozporządzeń (do wyboru, po uzgodnieniu z opiekunem

ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP dotyczących uczniów i nauczycieli).

IX 2006

3.

Punkt 6 ustęp 1b

3. Opanowanie umiejętności prowadzenia dokumentacji nauczyciela i wychowawcy.

3.1. Zapoznanie się ze wzorami dokumentów, które powinien prowadzić nauczyciel

i wychowawca:

-dzienniki lekcyjne

-dzienniki zajęć pozaszkolnych

-arkusze ocen

-dokumentacja w klasyfikacji uczniów

-świadectwa szkolne

-dokumentacja dotycząca realizacji obowiązku szkolnego

3.2. Nauka opracowywania planów rozkładu i pisania protokołów (przy pomocy opiekuna).

X/IX 2006

4.

Punkt 6 ustęp 2.3

Punkt 6 ustęp 2.1 i 2.2 i 2.3

4 ...