Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczycielki języka polskiego.
Czas trwania stażu: 01.09. 2006-31.05.2007.
I. Zadania związane z realizacją stażu.
Lp
Zgodność z Rozporządzeniem MENiS z dnia 1grudnia 2004roku
Zadania
Opis sposobu realizacji
Termin
Korekta
1.
Punkt od 1do 15 oraz art. 9g ust. 10ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112).
1.Poznanie procedur awansu zawodowego.
Analiza nowelizowanej karty nauczyciela oraz rozporządzenia o awansie nauczycieli.
Zapoznanie się z rozporządzeniem MENiS.
Udział w szkoleniowej radzie pedagogicznej. Rozmowa z opiekunem stażu na temat awansu zawodowego.
Zapoznanie się z literaturą na powyższy temat.
IX 2006
IX 2006
IX 2006
IX 2006
2.
2. Podjęcie współpracy
z opiekunem stażu.
2.1. Zawarcie kontraktu z opiekunem poprzez ustalenie:
-kryterium oceny stażu
-zakresu obowiązków nauczyciela
-zakresu obowiązków opiekuna
-zakresu obowiązków komunikowania się i współpracy
-terminu hospitacji lekcji.
IX 2006
3.
Punkt 9 ustęp 4
Punkt 11 ustęp 1
3.Dokumento-wanie realizacji zadań wynikających
z planu rozwoju zawodowego.
3.1. Prowadzenie dziennika stażu.
3.2. Gromadzenie dokumentów, np.: zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy lekcji, rozkładów materiałów zajęć, nagrań audio i video, plakatów, rysunków itp.
3.3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
3.4. Złożenie wniosku o rozpoczęciu postępowania kwalifikacyjnego.
Na bieżąco.
Na bieżąco.
V 2007
V 2007
II. Zadania związane z rozpoznaniem szkoły i środowiska szkolnego.
1.
Punkt 6 ustęp 1a i 1b
1. Poznawanie struktury organizacyjnej, zasad działania i programu szkoły.
Zapoznanie się z dokumentami organizującymi pracę:
- regulaminy
-programy wychowawcze
-wewnętrzny system oceny uczniów
-podstawa programowa dla danego cyklu edukacyjnego
-plan pracy szkoły
-plan mierzenia jakości szkoły
-plan rozwoju szkoły
Dyskusja z opiekunem na temat powyższych dokumentów i ich wykorzystania w praktyce.
Poznanie zwyczajów i tradycji szkoły.
X 2006
X 2006
X 2006
2.
Punkt 6 ustęp 1c
2. Zapoznanie się
z przepisami oświaty regulującymi przepisy szkoły.
2.1. Analiza ustaw i rozporządzeń (do wyboru, po uzgodnieniu z opiekunem
ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP dotyczących uczniów i nauczycieli).
IX 2006
3.
Punkt 6 ustęp 1b
3. Opanowanie umiejętności prowadzenia dokumentacji nauczyciela i wychowawcy.
3.1. Zapoznanie się ze wzorami dokumentów, które powinien prowadzić nauczyciel
i wychowawca:
-dzienniki lekcyjne
-dzienniki zajęć pozaszkolnych
-arkusze ocen
-dokumentacja w klasyfikacji uczniów
-świadectwa szkolne
-dokumentacja dotycząca realizacji obowiązku szkolnego
3.2. Nauka opracowywania planów rozkładu i pisania protokołów (przy pomocy opiekuna).
X/IX 2006
4.
Punkt 6 ustęp 2.3
Punkt 6 ustęp 2.1 i 2.2 i 2.3
4 ...