Dodaj publikację
Autor
Monika Mruk-Krauze
Data publikacji
2009-06-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

 Uczeń zapoznaje się ze słownictwem dotyczącym kary śmierci oraz artykułu 3 zawartego w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.
 Pobierz (doc, 67,0 KB)

Podgląd treści

|KLASA: III |
|PRZEDMIOT: Język angielski |
|NAUCZYCIEL: Monika Mruk-Krauze |
|TEMAT: Kara śmierci a prawa człowieka. |

CELE LEKCJI:
Cele ogólne
Uczeń zapoznaje się ze słownictwem dotyczącym kary śmierci oraz artykułu 3 zawartego w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.

Cele szczegółowe
Uczeń:
• czyta tekst i odpowiada na pytania sprawdzające rozumienie tekstu czytanego;
• ogląda film i odpowiada na pytania sprawdzające rozumienie tekstu słuchanego;
• grupuje argumenty za i przeciw karze śmierci;
• tłumaczy argumenty za i przeciw karze śmierci z angielskiego na polski;
• wypowiada swoje zdanie na temat stosowania kary śmierci;

POMOCE DYDAKTYCZNE:
- projektor multimedialny połączony z komputerem
- kserokopie tekstu oraz zadań do pracy indywidualnej

Przebieg lekcji:

1. Przywitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie z przebiegiem i tematyką zajęć.

2. Zapoznanie z podstawowym słownictwem z zakresu kary śmierci. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki ze słownictwem niezbędnym do zrozumienia tematu lekcji.

3. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z krótkim tekstem mówiącym o karze śmierci na świecie. Uczniowie czytają tekst i odpowiadają na pytania sprawdzające rozumienie tekstu.

4. Nauczyciel pokazuje uczniom fragment filmu, który prezentuje historie ludzi skazanych na karę śmierci (http://amnesty.org.pl/badz-aktywny/kampanie/swiat-wolny-od-kary-smierci.html). Uczniowie odpowiadają na pytania sprawdzające rozumienie tekstu słuchanego: grupa uczniów bardziej zaawansowanych odpowiada na pytania bez pomocniczych odpowiedzi, a grupa mniej zaawansowana wybiera propozycje odpowiedzi.

5. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z zadaniami: grupa uczniów bardziej zaawansowanych stara się przetłumaczyć z języka angielskiego na język polski argumenty za i przeciw karze śmierci, a grupa mniej zaawansowana łączy argumenty w języku angielskim z już podanym ich tłumaczeniem w języku polskim.

6. Jeśli będzie czas: uczniowie wyrażają własne zdanie na temat kary śmierci, czy są za lub przeciw i argumentują swój wybór.

7. Podsumowanie. Podziękowanie za udział w zajęciach.

Zadania dla uczniów bardziej zaawansowanych

1. Read the text and answer the questions. Facts and figures: The Death Penalty

During 2006, at least 1,591 people were executed in 25 countries and at least 3,861 people were sentenced to death in 55 countries. These were only minimum figures; the true figures were certainly higher.

In 2006, 91 per cent of all known executions took place in China, Iran, Pakistan, Iraq, Sudan and the USA.

Amnesty International estimated that at least 1,010 people were executed in China during the year, although the true figures were believed to be much higher. Credible sources suggest that between 7,500 to 8,000 people were executed in 2006.

Iran executed 177 people, Pakistan 82 and Iraq and Sudan each at ...