Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH IM. KEN W ŻARACH
Bartłomiej Prządka
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Okres odbywania stażu: 1.10.2008 – 31.06.2009
Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
Opiekun stażu: mgr Alicja Chutko
Żary 2009 r.
Staż na stopień nauczyciela kontraktowego rozpocząłem 1 września 2008 roku w Zespole Szkół Samochodowych w Żarach na stanowisku nauczyciela języka angielskiego. W trakcie odbywania stażu realizowałem cele założone w planie rozwoju zawodowego.
I. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§ 6 ust. 2 pkt 1*).
W ramach czynności organizacyjnych zapoznałem się z procedurą awansu zawodowego. Pod nadzorem opiekuna stażu opracowałem własny plan rozwoju zawodowego i przedłożyłem go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły .Podczas realizacji swojego planu miałem możliwość zapoznania się z dokumentami regulującymi organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania szkoły ,w tym z treścią takich dokumentów, jak:
a)Ustawa z dnia 7 września 1991 roku – o systemie oświaty (Dz. U. 1991,Nr 95, poz. 425);
b) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003r. Nr 118, poz.1112 z późniejszymi zmianami;
c) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
d)Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół;
e) Statut Zespołu Szkół Samochodowych w Żarach;
f)Wewnątrzszkolny System Oceniania,
g) Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki,
i) Szkolny zestaw programów nauczania;
j)Szkolny zestaw podręczników;
W czasie stażu poznałem także zasady prowadzenia dokumentacji pedagogicznej. Tygodniowy rozkład zajęć i dyżurów realizowałem na bieżąco, dostosowując się do zmian, zastępstw i dodatkowych zadań.
II. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły(§ 6 ust. 2 pkt 2*).
W czasie odbywania stażu realizowałem program nauczania języka angielskiego. W oparciu o podstawę programową sporządziłem rozkład materiału. Na podstawie analizy wewnątrzszkolnego systemu oceniania opracowałem przedmiotowy system oceniania z wymaganiami na poszczególne oceny, z którym zapoznałem uczniów i rodziców. Jako członek Rady Pedagogicznej brałem udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Zapoznałem się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi, brałem udział w szkoleniu BHP, przestrzegałem tych zasad podczas codziennej realizacji zajęć lekcyjnych oraz dyżurów międzylekcyjnych. Miałem możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach dla nauczycieli zarówno w szkole jaki i poza nią. Jako członek komisji brałem udział w ...