Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Chęciny, dnia 19.09.2008 r.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
mgr Katarzyna Bartkiewicz - nauczyciel wiedzy o społeczeństwie i historii
w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Chęcinach.
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008 r.
Planowana data ukończenia stażu: 31.05.2009 r.
Opiekun stażu: mgr Urszula Kij
Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym.
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych.
4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:
a. wewnątrzszkolnych
b. samokształcenie.
|Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły *(§6 ust.2 pkt 1). |
|Lp. |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY |
| | | | |EFEKT |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa |wrzesień 2008r |Poznanie wymagań |
| | |oświatowego dot. awansu | |dotyczących uzyskania stopnia |
| | |zawodowego tj. ustawy, | |nauczyciela kontraktowego |
| | |rozporządzenia. | | |
|2. |Zapoznanie się z tygodniowym planem |Obserwacja, udział w radach |w ciągu stażu |Organizacja zajęć własnych |
| |zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami,|pedagogicznych. | | |
| |zasadami współpracy dyrektora z | | | |
| |pracownikami | | | |
|3. |Nawiązanie współpracy stażysty z |Rozmowy i konsultacje dotyczące |wrzesień 2008 r. |Omówienie zasad współpracy |
| |opiekunem stażu |sposobu realizacji stażu, | | |
| | |zawarcie ustnego kontraktu z | | |
| | |opiekunem. | | |
|4. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i |Zredagowanie Planu Rozwoju |wrzesień 2008 r. |Plan rozwoju zawodowego |
| |przedłożenie go do zatwierdzenia |Zawodowego i przedłożenie go do | | |
| |Dyrektorowi Szkoły |zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły | | |
|5. |Poznanie organizacji, zadań i zasad |Zapoznanie się z podstawowymi |w ciągu stażu |Notatki własne |
| |funkcjonowania szkoły |aktami prawnymi regulującymi | | |
| | |pracę szkoły: Statut Szkoły, | | |
| | |Wewnątrzszkolny System Oceniania,| | |
| | |Szkolny Program Profilaktyki | | |
|6. |Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji|Zapoznanie się z rodzajem oraz |w ciągu stażu |Prawidłowe prowadzenie dokumentacji|
| | |sposobem prowadzenia dokumentacji| |szkolnej |
| | |szkolnej: dziennik lekcyjny, | | |
| | |dziennik zajęć pozalekcyjnych, | | |
| | |arkusze ocen, świadectwa | | |
|7. |Zapoznanie się z podstawowymi zasadami |Udział w szkoleniu, lektura |w ciągu stażu |Zaświadczenie o ukończeniu kursu |
| |bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole|obowiązujących przepisów w tym | | |
| |oraz przepisami przeciwpożarowymi |zakresie, praktyczne stosowanie | | |
| | |zasad BHP podczas codziennej | | |
| | |realizacji zajęć praktycznych | | |
|8. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju|Gromadzenie dokumentacji, |w ciągu stażu |Teczka stażysty |
| |zawodowego |zaświadczeń, | | |
| | |potwierdzeń, scenariuszy lekcji. | | |
| | | | | |
|9. |Sporządzenie sprawozdania z przebiegu |Przygotowanie sprawozdania |maj 2009 r. |Sprawozdanie z realizacji stażu |
| |stażu i przedłożenie go Dyrektorowi |opisującego ...