Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ
DATA: 23.10.2008r.
Nauczyciel prowadzący: Grażyna Woźnica
1 Grupa: „6 - latki”
Temat zajęcia: „Jesienne niespodzianki z warzywnego ogródka”.
Treści podstawy programowej:
• zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji.
Treści programowe:
• rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw: pomidor, ogórek, marchewka, cebula itp.
(Program Wychowania Przedszkolnego „Moje Przedszkole” - Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska).
Cele operacyjne:
- dziecko:
• rozpoznaje i nazywa poznane warzywa np. pomidor, ogórek, marchewka, cebula itp.
• rozróżnia warzywa po smaku i dotyku;
• zna barwę czerwoną, żółtą, zieloną;
Formy pracy: indywidualna i zespołowa;
Metody pracy: praktycznego działania, zadaniowa.
Miejsce: sala zajęć.
Środki dydaktyczne:
– koszyki z sylwetami warzyw, puzzle warzyw, warzywa: pomidor, ogórek, marchewka itp., rysowanka – niespodzianka (ołówki, kredki), plastelina w trzech kolorach: żółtym, czerwonym i zielonym.
2 PRZEBIEG ZAJĘCIA:
|Lp. |Sytuacja dydaktyczna |
|1. |SYTUACJA I |
| | |
| |„Koszyki” - nauczyciel wręcza dzieciom koszyki z sylwetami różnych warzyw, prosi aby każde dziecko ułożyło z boku te warzywa, |
| |które wymieni nauczyciel. |
|2. |SYTUACJA II |
| | |
| |„Jarzynowe puzzle” - dzieci losują obrazki warzyw podzielonych na 6 części, nauczyciel prosi aby je ułożyły a następnie |
| |nazwały. |
|3. |SYTUACJA III |
| | |
| |„Witaminka” - dziecko, które ma zasłonięte oczy rozpoznaje za pomocą smaku wybrane warzywa: ogórek, pomidor, marchewka i nazywa|
| |je. |
|4. |SYTUACJA IV |
| | |
| |„Na straganie” - nauczyciel prosi aby dziecko z zasłoniętymi oczami nazwało warzywo leżące na straganie. |
| | |
|5. |SYTUACJA V |
| | |
| |„Warzywa” - nauczyciel prosi, aby dziecko wybrało czerwony, żółty, zielony kolor plasteliny i ulepiło pomidor, ogórek, cebulę. |
| | |
|6. |SYTUACJA VI |
| |„Rysowanka – niespodzianka” - dzieci otrzymują karty pracy, nauczyciel prosi - połączcie linią wykropkowane punkty i |
| |pokolorujcie warzywa na właściwy kolor. |
ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ
DATA HOSPITACJI: GRUPA WIEKOWA: 6 – latki
|Lp. |Imię i nazwisko dziecka |EWALUACJA UMIEJĘTNOŚCI DZIECI 6 – LETNICH |
| | |I |II |III |IV |V |VI |
| | |sytuacja |sytuacja |sytuacja |sytuacja |sytuacja |sytuacja |
|1. | | | | | | | |
|2. | | | | | | | |
|3. | | | | | | | |
|4. | | | | | | | |
|5. | | | | | | | |
|6. | | | | | | | |
|7. | | | | | | | |
|8. | | | | | | | |
|9 | | | | | | | |
|10. | | | | | | | |
|11. | | | | | | | |
|12. | | | | | | | |
|13. | | | | | | | |
|14. | | | | | | | |
|15. | | | | | | | |
|16. | | | | | | | |
|17. | | | | | | | |
|18. | | | | | | | |
|19. | | | | | | | |
|20. | | | | | | | |
|21. | | | | | | | |
|22. | | | | | | | |
„X” – umiejętność rozwinięta; „-” – umiejętność nie rozwinięta
Opracowanie i prowadzenie: Grażyna Woźnica
nauczyciel PP nr 10 w Jastrzębiu Zdroju