Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusza zajęć nauczania zintegrowanego
Krąg tematyczny: Kolorowy maj
Temat dnia: Co się dzieje na łące?
Klasa: 1
Cele operacyjne:
• Zna mieszkańców i rośliny wiosennej łąki
• Układa wyrazy z rozsypanki
• Udziela odpowiedzi na zadane pytania
• Wykonuje proste działania na mnożenie
• Układa treść zadania do działania
• Porusza się w rytm muzyki, kreśli linie proste
• Zaśpiewa piosenkę
• Projektuje żaby z kółek techniką origami
• Potrafi współpracować z innymi członkami grupy
Metody pracy: podające, problemowe (aktywizujące), eksponujące,
praktyczne
Formy pracy: zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita, grupowa jednolita
Środki dydaktyczne: kartki białe A - 4,kółka do origami, klej, nożyce, pastele, kartoniki z numerami grup, płyta z utworem W. A. Mozarta „Aria Szampańska”, P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”, podkładem do piosenki „ Żabka”, kartki z nazwami zwierząt i działaniami, mandale, ołówki z origami służące do zgłaszania wykonania zadania w grupie lub problemów z wykonaniem zadania
Przebieg zajęć:
Faza wprowadzająca:
1. Ćwiczenie aktywizujące główne drogi dostępu informacji
Uczniowie w pozycji stojącej w rytm muzyki dotykają naprzemiennie ucha i nosa.
1.
2. Ćwiczenia w swobodnym wypowiadaniu się
✓ Uczniowie w grupach przedstawiają wcześniej przygotowane fiszki poszukujące i odpowiadają na pytania
| |
|Fiszka poszukująca |
| |
|Wybierz się z rodziną na łąkę i : |
| |
|Wsłuchaj się w odgłosy przyrody, jakie dźwięki słychać nad łąką? |
|Rozejrzyj się jakie zwierzęta mieszkają na łące? |
|Rozejrzyj się jakie widać tam rośliny? |
|Zastanów się komu są potrzebne łąki? |
| |
3. Ćwiczenia w układaniu wyrazów z rozsypanek
✓ Nauczyciel rozdaje karty pracy z rozsypankami literowymi i sylabowymi, uczniowie układają z nich wyrazy i odpowiadają na pytanie gdzie możemy spotkać te rośliny i zwierzęta?
Faza realizacyjna:
1. Ćwiczenie na równoważenie lateralne – kreślenie linii prostych
Dzieci przyklejają do stołu kartki A – 4. Każdy wybiera odcienie zielonej pasteli i w rytm muzyki kreśli linie proste. Na sygnał nauczyciela następuje zmiana miejsc.
2. Ćwiczenia w składaniu papieru
Dzieci wykonują techniką origami płaskie z koła żabki wg. przygotowanego przez nauczyciela wzoru
3. Ćwiczenia matematyczne
Nauczyciel rozdaje grupom działania na mnożenie. Uczniowie układają treść zadania, układają do niego rysunki i odpowiedź.
4. Ćwiczenia gramatyczne
Dzieci wymyślają czasowniki związane ze zwierzętami na łące, układają z nimi zdania i zapisują w zeszytach.
Faza podsumowująca:
1. Ćwiczenia muzyczne
Nauka piosenki „Żabki”.