Dodaj publikację
Autor
Agata Minta
Data publikacji
2009-08-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
156

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

"Przemiany dokonujące się w polskiej oświacie stawiają nauczycieli wobec konieczności weryfikacji dotychczasowych sposobów pracy oraz poszukiwań nowych niekonwencjonalnych meto i środków. Powstanie nowych technologii informatycznych powoduje przełom w dotychczasowych sposobach nauczania."
 Pobierz (doc, 3,1 MB)

Podgląd treści

Zawartość

Wykorzystywanie w pracy dydaktycznej technologii informacyjnej i komunikacyjnej 2
Wykorzystanie w pracy dydaktycznej programów multimedialnych oraz tworzenie własnych prezentacji multimedialnych. 2
Wykorzystanie programów komputerowych do prowadzenia dokumentacji szkolnej. 10
Wykorzystanie pracowni komputerowej w celu uatrakcyjnienia procesu dydaktycznego. 12
Opracowanie komputerowe materiałów do zajęć 22
Gromadzenie informacji przez Internet, poprzez udział w forach internetowych dla nauczycieli, korzystanie z serwisów oświatowych. 22
Redagowanie pisemek: komputerowe redagowanie miesięcznika „Długa Przerwa” na podstawie przygotowanego szablonu Word. 23

Wykorzystywanie w pracy dydaktycznej technologii informacyjnej
i komunikacyjnej

P
rzemiany dokonujące się w polskiej oświacie stawiają nauczycieli wobec konieczności weryfikacji dotychczasowych sposobów pracy oraz poszukiwań nowych niekonwencjonalnych meto i środków. Powstanie nowych technologii informatycznych powoduje przełom w dotychczasowych sposobach nauczania. Podstawowym celem obecnej edukacji jest szeroko rozumiany rozwój dziecka. Widocznym wskaźnikiem jego rozwoju są umiejętności, sprawności i obecnie często stosowane pojęcie: „kompetencje”. Własna aktywność dziecka, szczególnie twórcza aktywność jest warunkiem podstawowym zachodzących zmian w wiadomościach i umiejętnościach dziecka. Stosowanie komputera w nauczaniu zintegrowanym daje nieograniczone możliwości. Wymaga to jednak wiele zaangażowania i pomysłowości ze strony nauczyciela. Aby jednak mówić o wspomaganiu nauczania komputerem, trzeba umiejętnie go obsługiwać oraz mieć możliwość wykorzystania go w czasie zajęć. Nieograniczony dostęp do zestawu komputerowego, programów multimedialnych, pozwala nauczycielowi na zorganizowanie atrakcyjnych zajęć, bo jak powiedział Stróżyński „...najlepsza lekcja to nie ta, o której tak sądzi nauczyciel, ani ta, o której tak myślą uczniowie. Najlepsza lekcja to taka, o której ani nauczyciel ani uczeń nie myślą, że była to lekcją..." Dlatego też na swoich zajęciach wykorzystywałam umiejętności zdobyte na STUDIACH PODYPLOMOWYCH INFORMATYKA W SZKOLE, które ukończyłam w kwietniu 2002 roku.

Wykorzystanie w pracy dydaktycznej programów multimedialnych oraz tworzenie własnych prezentacji multimedialnych.

Komputery mają tę przewagę nad większością narzędzi, że zazwyczaj spotykają się z dużym zainteresowaniem ze strony dzieci. Posiadają też bardzo cenne cechy – są cierpliwe i nigdy się nie męczą wielokrotnym powtarzaniem, sprawdzaniem, a więc czynnikami bardzo istotnymi w procesie nauczania. Ponadto dziecko może samo wybierać sobie poziom, styl nauczania, czy wygląd programu, dzięki czemu proces edukacji staje się bardziej przyjazny i atrakcyjny. Sukcesy odnoszone w grach wzmacniają poczucie własnej wartości dziecka. Także porażki interpretowane w kategoriach błędu nie zagrażają jego samoocenie. Edukacyjne programy multimedialne są doskonałe jako uzupełnienie nauczania tradycyjnego. Biorąc pod uwagę słabą sprawność graficzną dzieci, nauka posługiwania się klawiaturą wydaje się bardzo ważna. Korzystanie z programów multimedialnych wymaga współpracy pomiędzy okiem a ręką. Posługiwanie się myszką wpływa korzystnie na sprawność dłoni. Nauczanie wspomagane komputerowo powodują, iż prace ...